Miran Stanovnik in reli Dakar sta neločljivo povezana, tako da se "puščavski lisjak" tudi tokrat ni mogel odpovedati izzivu. Udeležil se je že toliko dirk, da niti štetje ni več povsem natančno. "Grem na svoj 16. oziroma 17. reli; na 16 sem tudi nastopil, kot 17. štejem tistega iz leta 2008, ko so ga zaradi varnosti odpovedali tik pred startom, a so priprave nanj potekale kot vselej," je za uvod novinarske konference v Ljubljani, kjer je predstavil naskok na Dakar 2013, dejal Stanovnik.
Priprave na prihajajoči južnoameriški izziv, začel se bo 5. januarja v Peruju, končal pa 19. januarja v Čilu, vmes bodo dirkači zavili še v Argentino, sta s Stanovnikovega zornega kota zaznamovala dva dejavnika. Prvi je finančna kriza in s tem boj za pokrovitelje ter naporno zbiranje sredstev za udeležbo, drugi pa smola s poškodbami. Potem ko ni končal letošnjega relija - zaradi padca je moral predčasno odnehati - , se je poškodoval še na enem od spomladanskih relijev, tako da je priprave začel šele avgusta.
"Vemo, da so časi težki. Nekaterih pokroviteljev, ki so bili včasih z mano, ni več, pa to ne pomeni, da smo se skregali. Za zdaj stroškov še nismo povsem pokrili, manjka mi še kakšnih 17.000 evrov, od tega imam 10.000 obljubljenih. V skrajnem primeru, če ne bo šlo drugače, bom vzel kakšnih 5000 evrov 'premostitvenega kredita' iz družinskega proračuna," se je pošalil Stanovnik. Pokazal je še tudi povsem belo čelado, na kateri ni nobene nalepke pokroviteljev - še eno znamenje, ki priča o tem, da je dirkačem, ki niso člani tovarniških zasedb, vse težje priti na reli.
V tolažbo mu je tehnika
V majhno tolažbo bo Stanovniku vsaj tehnika. Še vedno ostaja v skupini motociklistov "elite", kjer so najboljši tekmovalci z največ izkušnjami, kar pa seveda pomeni tudi več stroškov. A njegovo orožje, motocikel KTM, bo imel na Dakarju 2013 novo, tovarniško vzmetenje. Sicer še nepreizkušeno, a je Stanovnik prepričan, da bo bistveno bolj varno in zanesljivo kot prejšnje. Dirkalnik je sicer že precej preizkušen, saj je star tri leta.
O ciljih in željah neposredno ni govoril, a je že v prejšnjih letih večkrat namignil, da bi si želel med deset v skupnem seštevku, tiha želja pa ostaja zmaga v kakšni od etap. Tokrat pravi, da bi bil zaradi vseh dogajanj zadovoljen že, če bi bil na koncu uvrščen med najboljših 20 - seveda ob pogoju, da bo srečno in brez poškodb prišel v Santiago. Trasa dirke mu ustreza, že začetek s peščenimi etapami bo bolj po njegovem okusu kot lanska, sledijo vzponi na andske prelaze na višini blizu 5000 metrov. "Prav lahko ne bo na nobeni etapi. A letos sem vseeno malo podrobneje pregledal traso in približno vem, kje bi se dalo idealno napasti. To bo takrat, ko bomo prišli v Argentino. Ampak ni odvisno samo od trase, pomembna je dnevna forma, počutje, vremenske razmere ..." pravi o tej temi Stanovnik.
Konkurenca bo podobna kot vsako leto, z Marcom Como in Cyrilom Despresom, ki sta pravzaprav razred zase, na novo prihaja tovarniška ekipa Honde. "Vsako leto prihajajo novi, mladi tekmovalci. Na njihovi strani sta energija in mladost, so pa tudi zaletavi. Mi, 'ta stari', skušamo svoja leta obrniti v svoj prid, vemo, kaj nas čaka in vemo, kje se lahko peljemo hitro," je taktiko boja tudi s precej mlajšimi dirkači razložil 48-letni Stanovnik. Tako kot velikokrat v preteklosti bo tudi tokrat edini slovenski predstavnik na reliju.
Zaradi "varčevalnih ukrepov" bo Stanovnik tokrat novo leto pričakal doma. Na pot bo šel šele 3. januarja, 5. januarja pa je že start. Zmanjšal bo tudi druge stroške, varčeval, kjer bo mogoče, tudi s pnevmatikami, le njegova ekipa oziroma zvesti nemški mehanik ostaja nespremenjena, tako kot že zadnjih 11 let.