Z legendarnim relijem Monte Carlo, ki se ga iz zgodnjih desetletij tega športa drži poseben sloves, se začenja sezona svetovnega prvenstva 2013. Ta bo v marsičem posebna, predvsem pa bo v večjem delu minila brez Loeba. Ne sicer uvod, na katerem bo še tekmoval, potem pa se bo preusmeril v druge panoge avtomobilističnega športa in se k svoji prvi izbiri na štirih kolesih vračal le še občasno.
"Zame bo zdaj povsem drugače. Povsem sem se že poistovetil z mislijo, da se preizkušam še na drugih področjih. A Monte je vseeno nekaj posebnega in zato sem vesel, da sem spet zraven. Ne glede na vse je cilj na dirki zame vedno enak, vselej želim biti prvi. Res pa je, da tokrat ne bo tako pomembno, če se bo pokazalo, da nisem povsem v boju za vrh," je pred uvodom v sezono dejal Loeb. Poleg udeležbe na Monteju načrtuje še nastope na Švedskem, v Argentini in v domači Alzaciji.
EPA
Citroen, tako kot v zadnjih petih sezonah tudi to začenja kot branilec posamične in konstruktorske lovorike v SP, bo zato seveda bolj kot na Loeba računal na Finca
Mikka Hirvonena. Slednji se bo moral po kaljenju v vlogi drugega voznika moštva v zadnji sezoni zdaj dokazati kot prva violina v francoski ekipi; drugi voznik pa bo španski povratnik
Dani Sordo.
Ford letos ne bo imel tovarniške ekipe, za poltovarniško zasedbo Ford M Sport bodo vozili Norvežan
Mads Oestberg, Rus
Jevgenij Novikov in Belgijec
Thierry Neuville. Novinec med moštvi v karavani je nemški
Volkswagen, ki pa se na SP podaja z nepreizkušenim dirkalnikom Polo WRC, a z zvenečo zasedbo, saj bosta za tovarno iz Wolfsburga vozila nekdanji Citroenov francoski up
Sebastien Ogier - leta 2009 je reli Monte Carlo dobil za volanom
Peugeota - ter pred nekaj leti ob Hirvonenu drugi (in manj zanesljivi) član finske tovarniške zasedbe Forda
Jari-Matti Latvala. Zanimivo je, da je prav Volkswagen, ki ga v reliju ni bilo 15 let, ob Citroenu edino tovarniško moštvo v SP, vsi drugi so bodisi poltovarniške ali zasebne ekipe. Med udeleženci pa po dolgih letih ne bo niti Norvežana
Pettra Solberga, leta 2003 zadnjega prvaka pred ero Loeba.
Hirvonen pa je po lanskem naslovu podprvaka jasno izrazil željo, da bi nasledil 38-letnega Loeba na prestolu. "V moštvu si želimo ubraniti obe lovoriki. Prepričan sem, da bom kos temu izzivu," je pred začetkom sezone 2013 dejal Finec, ki ima sicer v zbirki že štiri druga mesta v končnem seštevku SP ter 15 posamičnih zmag.
EPA
Monte Carlo se je s ceremonialnim startom in kvalifikacijami, v katerih so določili startni vrstni red, formalno začel že v torek, danes pa bo šlo že zares s prvimi štirimi hitrostnimi preizkušnjami. Tudi tokrat bo središče dogajanja v Valencu v širši okolici kneževine, ne bo pa manjkala niti nočna hitrostna preizkušnja, po kateri tudi slovi ta reli. Sezona se bo nato nadaljevala čez mesec dni na Švedskem, marca bo na sporedu mehiški reli, aprila in maja sledijo še
Portugalska,
Argentina ter
Grčija, poleti bo čas za
Italijo,
Finsko in N
emčijo, od septembra do novembra pa bo zadnji del sezone z dirkami v
Avstraliji,
Franciji,
Kataloniji in
Walesu, kjer bo od 15. do 17. novembra tudi zadnje dejanje leta 2013.
Loeb najbolje začel sezono slovesa
Čeprav je pred sezono 2013 napovedal, da se bo udeležil le štirih dirk, je branilec naslova svetovnega prvaka v reliju Francoz Sebastien Loeb tudi letošnji dirkaški uvod svetovnega prvenstva vzel nadvse resno. Loeb namreč vodi po uvodnih štirih hitrostnih preizkušnjah relija Monte Carlo, drugi je njegov rojak Sebastien Ogier (Volkswagen).
Če gre soditi po začetku sezone, je slovo Loeba - izzive bo devetkratni svetovni prvak našel v drugih razredih avtomobilističnega športa - edini način, da bo do skupne zmage v SP prišel še kdo drug. Francoski mojster volana je tudi letošnji Monte Carlo, tradicionalni uvod v sezono, začel najbolje.
Potem ko so pri njegovi ekipi Citroen ostali brez glavnih tekmecev zadnjih letih, saj bo Ford nastopal le s poltovarniško ekipo, je bil po prvih štirih "brzincih" v okolici Valenca danes še najbližje njegov soimenjak in nekdanji veliki Citroenov up Ogier. Mladi Francoz ima po prvem dnevu za Loebom že minuto in 20 sekund zaostanka. Tretji je Finec Mikko Hirvonen (Citroen), ki zaostaja že 1:46 minute.