Konec tedna se bo v Katarju začela nova sezona motociklističnega svetovnega prvenstva. V najbolj privlačnem razredu motoGP bo naslov iz sezone 2012 branil Španec Jorge Lorenzo, ki pa bo imel ostro konkurenco kar v lastni ekipi: k tovarniški zasedbi Yamahe se je namreč po ne preveč uspešnem obdobju pri Ducatiju vrnil Valentino Rossi. Prav dvoboj Lorenzo-Rossi bo požel največ zanimanja ljubiteljev tega športa.
Znano je, da se dirkača, ko sta še tekmovala skupaj za Yamaho - italijanski zvezdnik je sezoni 2011 in 2012 preživel pri Ducatiju - nista najbolje razumela. Takrat je imel več uspeha Rossi, ki ima skupno devet naslovov prvaka, sedem v razredu motoGP, štiri z Yamaho. A karte so, odkar ga ni bilo v japonski ekipi, pomešane na novo. Lorenzo je prvak (drugič po letu 2010), vsaj teoretično pa bosta imela dirkača v sezoni 2013 enako izhodišče.
"Zelo se že veselim dirke v Katarju in nove sezone. Testiranja so bila dobra, motocikel se je izkazal za zanesljivega, naši dosežki so bili na spodobni ravni. A še vedno so stvari, ki jih je mogoče izboljšati, in mislim, da bo boj za zmago še zelo zanimiv," je pred sezono razmišljal Španec, ki se zaveda, da bo bitka za ohranitev krone zahtevna: "Rad bi ostal na vrhu, a bo težko. Obstaja nekaj izjemnih tekmecev; Marc Márquez, Valentino, Dani Pedrosa ... Čaka nas hud boj na vsaki dirki."
Honda velik nasprotnik
Rossi je zadnji dve leti preživel pri Ducatiju, a avantura v italijanski ekipi ni bila najbolj posrečena. Zdaj ima spet priložnost, da poseže v boj za vrh: "V pripravljalnem obdobju smo delali zelo dobro. Bil sem hiter in imamo konkurenčen motocikel. Katar mi sicer ne leži, a bom dal vse od sebe za čim boljši dosežek. V sezoni 2013 bi bil rad čim večkrat na odru za zmagovalce, ključno pa bo, da ne bomo delali napak. Za stopničke se želim boriti že na prvi dirki."
V boju za prestol pa ne bo več Caseyja Stonerja. Svetovni prvak iz let 2007 in 2011 se je, čeprav ima za športnika še prav nič upokojenskih 27 let, odločil za slovo od motorjev in dirk na najvišji ravni. Nekaj so k temu prispevale tudi poškodbe, lani je Avstralec zaradi padca v Indianapolisu izpustil del sezone. A je že pozimi spet zajadral na dirkališča, saj se bo preizkusil v avstralskem avtomobilističnem tekmovanju Dunlop Series. Zamenjavo so pri Hondi našli v Márquezu, ki v elitni razred prihaja kot velik up in z naslovom prvaka v razredu moto2.
Novinec se veseli začetka
"V moštvu smo trdo garali pred novo sezono. Dobro sem pripravljen, tako da že težko pričakujem prvo dirko," je dejal Pedrosa, novinec v elitnem razredu, Márquez pa se je moral najprej navaditi na spremembe: "Veliko je razlik med razredoma moto2 in motoGP. Katarsko prizorišče tudi ni moje najljubše, a se že veselim prve preizkušnje v elitnem razredu."
Ducati, ki ni našel skupne poti do uspeha z Rossijem, bo v novi sezoni skušal napasti z Andreo Doviziosom in Nickyjem Haydnom v tovarniški ekipi ter Benom Spiesom in Andreo Iannonejem v poltovarniški ekipi Pramac.
Sezono bodo dirkači začeli na nočni dirki na leta 2004 zasnovanem dirkališču, ki se lahko pohvali z izjemno močno razsvetljavo, a tudi zahtevnimi razmerami zaradi vročine in puščavskega podnebja. Nadaljevalo se bo z ameriško dirko v Austinu, od maja do julija sledi evropska turneja v Jerezu, Le Mansu, Mugellu, Barceloni, Assnu - na Nizozemskem bo dirka kot vselej že v soboto - in na Sachsenringu.
Sledil bo poletni skok v ZDA s klasiko v Laguni Seci, samo za elitni razred motoGP, vsi trije razredi pa se bodo spet vrnili na dirko v Indianapolisu sredi avgusta. Zadnji del sezone začenja Brno, po dirkah v Silverstonu, Misanu in Alcanizu pa je oktobra na sporedu še azijsko-avstralski del s Sepangom, Phillip Islandom in Montegijem. Zastor nad sezono 2013 bo padel 10. novembra v Valencii.