Brazilec Ayrton Senna 23 let po svoji smrti velja za enega najboljših, če ne celo za najboljšega dirkača v zgodobini formule 1. Umrl je 1. maja 1994 na dirki v Imoli, ko je izgubil oblast nad svojim dirkalnikom in trčil v zid. Štiriintridesetletni dirkaški as je življenje izgubil le dan za nesrečo v kvalifikacijah iste dirke, ki je vzela življenje leto dni mlajšega avstrijskega dirkača Rolanda Ratzenbergerja.
Po Sennini nesreči je bila uvedena preiskava, vodilni možje Williamsa pa so se znašli tudi na sodišču, vendar nihče od njih ni bil obtožen, še danes pa se ne ve, zakaj je brazilski šampion zletel s steze.
Eden od tistih, ki jih je smrt Senne najbolj prizadela, je najuspešnejši dizajner dirkalnikov v zgodovini formule 1 Adrian Newey. To vlogo je leta 1994 upravljal pri Williamsu, pred dnevi pa je izšla njegova avtobiografija z naslovom How to Build a Car (Kako zgraditi avto; op. p.).
Največ zanimanja je v knjigi požel prav opis tragičnega dneva v Italiji. "Vedno se bom čutil odgovornega za Sennino smrt. Jaz sem tip, ki je konstruktiral bolid, v katerem je življenje izgubil izjemno velik človek," je zapisal Newey. Najprej je mislil, da je do nesreče prišlo zaradi zloma volanskega droga, a je raziskava to domnevo ovrgla. Kljub temu sloviti dirkaški inženir meni, da je njegova vloga v tragediji precejšnja. Še zlasti, ker je bil zadolžen za namestitve na volanu, ki jih je želel Senna.
"Ne glede na to, ali je počil volanski drog, je dejstvo, da je imel bolid napako. To se ne bi smelo zgoditi," je prepričan 58-letni Anglež. Senna na prvih dveh dirkah omenjene sezone ni prišel do točk, po mnenju Neweyja pa je Brazilec zaradi tega vozil povsem na meji, da bi kompenziral slabšo aerodinamičnost svojega dirkalnika.
"Naredil sem napako v dizajnu, bolid je bil aerodinamično zelo nestabilen. Težko ga je bilo kontrolirati na stezi. Ayrton je poskušal z nekaterimi rečmi, ki jih dirkalnik preprosto ni mogel spremljati," je še zapisano v avtobiografiji. Čeprav se deloma počuti odgovornega za Sennino smrt, meni, da si ni zaslužil sojenja: "Vedno bom čutil neko odgovornost za Ayrtonovo nesrečo, a ne tudi krivdo."
pri Seni bo isto, kot pri j f k in še mnogih, ki jih je pospravil ti to, ki ma posrano ri to !