Na katarskem prizorišču bosta prvi dirki nove sezone, za katero upajo, da bo manj stresna in z manj improvizacije kot lanska. Naslov prvaka v elitnem razredu motoGP bo branil Joan Mir, vsaj na prvih dirkah pa ne bo Marca Marqueza.
Nekdanji svetovni prvak ima še vedno težave s poškodbo. Zaradi nje je izgubil že lansko sezono, zdaj je očitno, da težave niso nedolžne in da bo morda tudi letošnja zanj podobno slaba. Za zdaj so v njegovi ekipi sicer prečrtali le uvodni dirki v Katarju, kjer bosta v Losailu preizkušnji 28. marca in 4. aprila.
Po tem datumu Španca čaka nov zdravniški pregled in morda zelena luč za vrnitev v karavano. Tako se je še nekoliko podaljšal njegov dirkaški post, ki zdaj traja že od lanskega julija po hudem padcu v Jerezu.
Marquez se je že sprijaznil s tem, da v prihajajoči sezoni verjetno ne bo med glavnimi kandidati za naslov. "Glavni cilj je, da se sploh vrnem na motor. Rad bi se spet zabaval, našel dobro formo in spet posegal po stopničkah in po zmagah. A ne vem, koliko časa bom potreboval za to," je bil v napovedih pred sezono previden Marquez.
Namesto njega bo v tovarniški ekipi Honde na prvih dirkah nastopil Nemec Stefan Bradl, ki je zdaj že nekdanjega prvaka nadomeščal tudi lani, njegova najboljša uvrstitev pa je sedmo mesto na zadnji dirki na Portugalskem.
Svetovni prvak Mir - do morda nekoliko nepričakovanega, a na koncu povsem zasluženega naslova je prišel v zelo razburljivi lanski sezoni s številnimi preobrati in zelo širokim vrhom in seznamom zmagovalcev -, bo tako morda imel nekaj več miru. A Marquezova odsotnost ne pomeni, da ne bo imel cele množice motiviranih izzivalcev.
Mir je sicer z lansko prvo zmago šele na predzadnji dirki preprečil zanimivo možnost, da bi naslov osvojil celo brez zmage, bil pa je daleč najbolj zanesljiv in je delal najmanj napak.
Začetek te sezone sicer ni potekal po njegovih željah, saj se Suzuki na testiranjih v Katarju pred 14 dnevi ni najbolj izkazal. A svetovni prvak meni, da ni razlogov za paniko, čeprav bodo morali v moštvu očitno narediti še veliko. "Rekel bi, da smo pred sezono nekje na 70 odstotkih. Preveč dela smo imeli s stvarmi, ki niso dobro delovale. Bili smo med hitrejšimi, a nismo bili najhitrejši," je dogajanje pred sezono pospremil Španec.
Med tistimi, ki so ostali še nekaj dolžni iz sezone 2020, je Fabio Quartararo. Francoz je na poltovarniški Yamahi začel sijajno, toda po uvodnih zmagah je doživel padec in bil na koncu daleč od uspeha. Letos bo morda drugače, saj je napredoval v moštveni hierarhiji in se prebil v tovarniško ekipo, ob bok Mavericku Vinalesu.
"Pripravljen sem, da osvojim naslov prvaka. Leta 2019 sem bil prvič na stopničkah, lani sem prvič zmagal, zdaj je na vrsti zadnji korak, da postanem prvak," je mladi Francoz samozavesten pred sezono 2021.
Žrtev te rošade pa je "doktor" Valentino Rossi, ki se je moral sprijazniti, da kot veteran v tem športu ne dobi več najboljšega. Vstopa v skupno že 26. sezono v vseh razredih motociklističnega SP, tokrat prvič po letu 2002 ni v tovarniški ekipi.
Ostal je pri Yamahi, a je dobil lansko mesto Quarararoja v ekipi SRT. Prisilna selitev je pospešila tudi namige, da se bo upokojil, a odločitve o tem 42-letnik še ni sprejel. "Odločitev bo padla glede na rezultate. Če bom dovolj močan, da se bom boril za zmage in stopničke, bom še kakšno leto vztrajal," je o tej temi dejal Rossi.
A niso spreminjali zasedb le pri Yamahi. Tržnica med sezonama 2020 in 2021 je bila pestra, le pri Suzukiju, ekipi svetovnega prvaka, so obdržali preizkušeno navezo Mir - Alex Rins.
Pri Ducatiju so povsem prevetrili zasedbo, po novem bosta barve italijanske ekipe branila Avstralec Jack Miller in Italijan Francesco Bagnaia, njegova rojaka Andrea Dovizioso in Danilo Petrucci sta ostala brez sedeža, prvega letos ni več v karavani, drugi je v ekipi KTM Tech3.
V tovarniški ekipi Honde bo letos sopotnik Marqueza njegov rojak Pol Espargaro, ki je prišel iz tovarniške ekipe KTM. Tam ga bo zamenjal Portugalec Miguel Oliveira, drugi voznik avstrijske ekipe bo Južnoafričan Brad Binder.
Lanski drugi tovarniški voznik Honde, mlajši brat Marca Marqueza Alex, pa je letos pristal v poltovarniški Hondini ekipi LCR. Pri Aprilii so namesto zaradi dopinga kaznovanega Andree Iannoneja izbrali njegovega rojaka Lorenza Savadorija.
Koledar bo letos teoretično, če ne bo kakšnih neprijetnih epidemioloških presenečenj, spet bolj podoben tistim iz let pred pandemijo. Lani so morali veliko improvizirati in so izvedli kar nekaj dvojčkov, dirk na istem prizorišču. Letos je takšna le uvodna postaja v Katarju, potem se bodo dirkači preselili v Evropo, kjer bodo dirke na Portugalskem, v Jerezu, Le Mansu, Mugellu, Barceloni, Sachsenringu, Assnu, na Finskem, v Spielbergu, Silverstonu, Alcanizu in Misanu.
Sklepni del sezone bo "prekomorski" z dirkami na Japonskem, Tajskem, v Avstraliji in Maleziji. Konec je predviden za 14. november v Valencii. Nekje med sezono pa bosta svoji mesti verjetno našli še dirki v Argentini in ZDA, ki so ju začasno prestavili in še niso določili novih datumov.