S tradicionalnim relijem Monte Carlo se ta teden začenja nova sezona svetovnega prvenstva v reliju. Po dolgih letih brez devetkratnega svetovnega prvaka Sebastiena Loeba, ki se je umaknil v prvenstvo WTCC, a bodo najboljši dirkači na svetu še vedno lovili Sebastiena – njegovega rojaka Ogierja, svetovnega prvaka 2013.
Loeb je lani še deloma mešal štrene, saj se je le napol upokojil in odpeljal še zadnje štiri relije v karieri. Zdaj ga ne bo več, njegov naslednik in soimenjak Ogier pa bo moral pokazati še drugo tekmovalno plat. Tokrat ne bo v vlogi napadalca kot lani, ko je s Volkswagnom najprej presenetil in potem pokoril vso konkurenco, ampak bo sam v vlogi plena.
Ogier brani lansko zmago
Ogier kot prvi voznik nemške tovarne bo moral za začetek na domačem terenu v okolici Monte Carla braniti lanske dosežke. Morda bo zanj še nekoliko težje, ker so letos slavni Monte prenovili in prestavili; zdaj bo središče dogajanja v Gapu, Ogierjevem rojstnem kraju, strnili pa so ga na tri tekmovalne dni. Po četrtku v oklici Gapa se bo dogajanje v petek in soboto preselilo bližje kneževini, na sporedu pa bo tudi nekaj za to dirko klasičnih nočnih hitrostnih preizkušenj.
Lani je na Monteju zmagal prav Loeb, zmago v kneževini pa ima tudi že Ogier, a je ta z dirke iz leta 2009, ki je štela za prvenstvo IRC, ne pa za SP. Ob njem bo moštveni sotekmovalec pri Volkswagnu isti kot lani, Finec Jari-Matti Latvala, ki pa bo tudi pod pritiskom zaradi manj doseženega, kot so Nemci pričakovali v lanski sezoni.
"Ne bom v prednosti"
"Čeprav sem tukaj doma, ne bom imel kakšne posebne prednosti. Vozili bomo po lokalnih cestah, ki so redko v uporabi. Vsi bomo imeli enake razmere. Morda bom imel prednost le zaradi številnih navijačev. Rad bi ponovil uspeh iz leta 2009, res pa je, da je SP na višji ravni. Reli je nepredvidljiv šport, Monte pa je še posebej zahteven," je pred novo sezono previden Ogier.
Sezona 2014 bo postregla tudi z nekaj zanimivimi kadrovskimi novostmi. Med najpomembnejšimi je prihod Hyundaia, Korejci so po daljšem pripravljalnem obdobju zdaj nared za bitko s tovarniškimi tekmeci, imajo pa tudi izkušeno vozniško zasedbo (svetovni podprvak Belgijec Thierry Neuville in Španec Dani Sordo). Citroen je po slovesu Loeba pomladil ekipo, letos bosta tako tovarniška voznika norveški up Mads Oestberg in Britanec Kris Meeke.
Prvi adut Forda Hirvonen, prihaja Kubica
Ford, po odhodu tovarniške ekipe bo tako kot lani dirkalnike na najvišji ravni pripravljala ekipa M Sport, po novem spet stavi na svojega nekdanjega finskega zvezdnika Mikka Hirvonena, ki se je vrnil po dveh letih pri Citroenu, novinec je mladi Valižan Elfyn Evans. Pri Fordu pa bo svojo prvo celotno sezono na najvišji ravni odpeljal tudi nekdanji zvezdnik formule 1 Poljak Robert Kubica, ki je lani osvojil naslov v razredu WRC2.
Na koledarju SP 2014 je 13 relijev. Po Monte Carlu se bo karavana preselila v Skandinavijo, na Švedsko, potem bo na vrsti Mehika, aprila Portugalska, junija Sardinija in Poljska, po poletnem premoru pa avgusta še Finska in Nemčija. Zadnji jesenski del sezone sestavljajo Avstralija, Francija, Katalonija in Wales, kjer se bo po tradicija sezona sredi novembra tudi končala.