Šport > Moto športi
348 ogledov

Gajser tik pred drugim naslovom svetovnega prvaka

Tim Gajser Reševalni pas/Twitter
Nedeljska dirka svetovnega prvenstva v motokrosu v Imoli bo najverjetneje že odločila o tem, kdo bo svetovni prvak v sezoni 2019. Dvomov pravzaprav ni, saj ima najboljši slovenski motokrosist Tim Gajser v seštevku sezone v elitnem razredu MXGP kar 187 točk naskoka in je njegova končna zmaga le še vprašanje časa.

Imola bo 15. preizkušnja sezone, po 14 pa je vrstni red v SP takšen: 1. Tim Gajser 626 točk, 2. Jeremy Seewer 439, 3. Gautier Paulin 402. Ker so do konca sezone le še štiri dirke oziroma osem voženj, zmaga pa prinaša 25 točk, je torej teoretično mogoče dobiti največ 200 točk. To pomeni, da je Francoz Paulin že izpadel iz igre za naslov prvaka, res majhne teoretične možnosti ima Švicar Seewer.

Tim Gajser | Avtor: Reševalni pas/Twitter Reševalni pas/Twitter

A matematika je povsem enostavna. Gajser potrebuje le še 13 točk, pa bo naslov prvaka za sezono 2019 njegov. Za slavje bo tako dovolj že samo eno osmo mesto v posamezni vožnji, ki prinaša toliko točk, ne glede na to, kje bo končal njegov edini teoretični tekmec Seewer.

To najverjetneje ne bo velika težava, saj je najboljši slovenski dirkač v tej sezoni pokazal izjemno formo. Le enkrat je bil deseti, vse preostale vožnje je končal na višjih mestih, veliko večino na stopničkah.

Imola bo konec tedna tako spet prizorišče slovenskega slavja oziroma zdaj že prepoznavnega slovenskega navijaškega romanja. Gajserjevi privrženci v značilni rdeči in rumeni barvni kombinaciji, ki spodbudo svojemu junaku pospremijo še s pirotehniko, so postali skorajda že zaščitni znak SP v motokrosu.

Gajserja spremljajo skorajda na vseh prizoriščih, na tistih, ki so najbližja Sloveniji, pa jih je zelo veliko. In Imola ta konec tedna ne bo izjema, tako da bo imel Gajser, ko bo lovil zadnje potrebne točke za lovoriko, zanesljivo močno in bučno podporo.

Tim Gajser | Avtor: Reševalni pas/Twitter Reševalni pas/Twitter

Čeprav belgijski Lommel, prejšnja postaja SP, ne sodi med ta bližnja prizorišča, so tudi tam Slovenci spodbujali Gajserja. Oddolžil se je z odlično predstavo, nazadnje pa presenetil vse, morda celo samega sebe, ter zmagal. Zanj je bilo to še posebej pomembno, saj je zmago dosegel na belgijski mivki.

Na tej podlagi se dirkači, ki ne prihajajo iz Belgije ali Nizozemske, ponavadi ne znajdejo najbolje. Gajserju je tudi dolgo povzročala težave, uganke Lommela do letos ni mogel razrešiti. A očitno je v tako dobri formi, da ga niti takšen izziv ne more več ustaviti. Ta zmaga je bila že njegova deveta letos.

"Za mano je sijajna dirka. Dve drugi mesti in skupna zmaga v Lommelu. Tu sem imel vedno težave, a se je trdo delo v tej sezoni obrestovalo. To tudi kaže, kako sem napredoval kot dirkač," je morda zanj celo najpomembnejšo zmago opisal Gajser.

Tim Gajser | Avtor: Profimedia Profimedia

V tej sezoni je sicer potreboval nekaj dirk, da je prišel v zmagovalni ritem. Prelomni trenutek je bil 7. april, ko je prvič zmagal. Pravzaprav je bila to prva zmaga po dolgem premoru in lanski sezoni, polni poškodb. Nanjo je čakal vse od Švedske 2017, napovedal pa jo je z dobrimi uvrstitvami na začetku sezone. Do Trentina je bil dvakrat drugi in enkrat tretji.

Sledila je Mantova, kjer je zaradi padca ostal brez stopničk, prvič v sezoni. A nekoliko slabša dirka v Italiji je bila zgolj spodrsljaj, saj je bilo nadaljevanje naravnost sanjsko.

Od 19. maja v portugalski Aguedi do 14. julija v indonezijskem Semarangu je bil namreč Gajser nepremagljiv. Nanizal je sedem zmag, med Aguedo in Semarangom je dobil še preizkušnje v francoskem Saint Jean d'Angelyuju, ruskem Orljonoku, latvijskem Kegumsu, nemškem Teutschenthalu in indonezijskem Palembangu, s temi uspehi pa je tlakoval pot do skorajšnjega naslova svetovnega prvaka.

Tim Gajser | Avtor: honda pro racing honda pro racing

Sredi te izjemne serije zmag se je tudi zavihtel na vrh skupnega seštevka. Začetek sezone je sicer pripadel izkušenemu Italijanu Antoniu Cairoliju, ki pa je moral že po Rusiji rdečo številko vodilnega prepustiti slovenskemu tekmecu. Takrat je bilo razmerje v točkah 351-338, pozneje pa se je razlika samo še povečevala.

Lani je imel Gajser ogromno težav s poškodbami, tudi zaradi tega je moral dolgo čakati, da se je spet vrnil v zmagovalni ritem in postal pravi stroj za zmagovanje.

Tim Gajser | Avtor: Reševalni pas/Twitter Reševalni pas/Twitter

V tej sezoni pa smola s poškodbami ni prizanašala njegovim tekmecem. Cairoli je bil nekaj dirk najresnejši tekmec oziroma prvi zasledovalec, a le do latvijske preizkušnje. Tam je grdo padel in se poškodoval, pozneje se je pokazalo, da zaradi zapletov po operaciji rame ne bo mogel nadaljevati sezone.

Že vso sezono pa je na bolniški tudi (vsaj do nedelje) prvak razreda MXGP. Jeffrey Herlings se je poškodoval že pred začetkom, potem pa je okrevanje trajalo zelo dolgo. Ko se je končno vrnil na motor, je sicer takoj pokazal, da še vedno zna voziti na vrhunski ravni in dobil prvo vožnjo v Latviji. A se je ob tem spet poškodoval, eden od tekmecev mu je namreč zapeljal čez nogo, tako da je bila Latvija za nekaj časa spet tudi zadnja dirka.

V vlogi izzivalca se je tako znašel Seewer, a je jasno, da ima ob velikem zaostanku bolj teoretične možnosti. Vsi slovenski navijači pa upajo, da bo že v nedeljo ostal tudi brez teh, kar bi v praksi pomenilo, da bo naslov v MXGP drugič po sezoni 2016 v rokah Gajserja.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice