V rdeči garaži so v letošnji sezoni naredili že kopico strateških napak, novo in morda najneumnejšo doslej pa so si privoščili v kvalifikacijah za VN Monaka.
Na mestnem dirkališču, kjer je startno mesto pomembnejše kot kjerkoli drugje, so svojega dirkača Charlesa Leclerca oropali priložnosti za dober rezultat pred domačimi navijači.
Enaindvajsetletni novinec pri Ferrariju, kjer je letos že večkrat zasenčil precej izkušenejšega Sebastiana Vettla, je postavil najhitrejši čas zadnjega prostega treninga in vrgel rokavico letos nepremagljivemu Mercedesu, ki je na uvodnih petih dirkah nanizal kar pet dvojnih zmag.
Monačan se je upravičeno nadejal vrhunskega izhodišča, a je nato izpadel že v prvem delu kvalifikacij. Krivdo za to nosijo Ferrarijevi inženirji, saj jim je Leclerc predlagal, da bi še enkrat podal na stezo, vendar so mu zatrdili, da njegov čas zadostuje za napredovanje.
Z izpadom se je do zadnjega spogledoval tudi Vettel, na koncu pa je bil prav on tisti, ki je moštvenega kolega potisnil na nehvaležno 16. mesto. Leclerc ob pogledu na semafor ni mogel verjeti, kaj se se je pravkar zgodilo. Sprehajal se je po garaži, zmajeval z glavo in inženirje spraševal, kako je to mogoče.
"Spraševal sem jih, ali so prepričani, da gremo naprej. Odgovorili so: 'Mislimo, da smo.' Odvrnil sem, ali ne bi bilo pametno iti še enkrat na stezo? Konkretnega odgovora nisem dobil. Trenutno nimam drugih pojasnil. To je zelo težko sprejeti," je bil razočaran 21-letnik.
Pri Ferrariju so se izgovorili na napako pri izračunih, vendar ni izključeno, da so na račun novinca spet reševali Vettla, ko se je to letos nekajkrat že pripetilo. Šef rdečih Mattia Binotto je priznal, da so se odločili za nepotrebno tveganje in plačali visok davek.
Dodal je tudi, da razume stališče tistih, ki menijo, da se Ferrariju takšne napake ne bi smele dogajati, a ob tem dodal, da so tvegane odločitve edina možnost za boj z dominantnim Mercedesom.
"Res je, da smo z izpadom v prvem delu kvalifikacij izgubili več, kot bi pridobili z napadom v zadnjem delu. Čas za napredovanje v drugi del izračunoma na podlagi dogajanja na stezi in časov dirkačev v posametnih sektorjih. Nato dodamo še nekaj manevrskega prostora, da pokrijemo kakšne nepredvidljive dogodke. Danes je bil ta manevrski prostor premajhen," je dodal.
Binotto je sicer zanikal, da so Vettlu dali prednost pred Leclercom. "Imamo dve ekipi, eno za vsakega dirkača. Nikogar nismo žrtvovali. Vettla smo morali poslati na stezo. Charles je vprašal, ali naj gre tudi on. Glede na podatke smo presodili, da ni potrebno. Naredili smo napako," je zaključil šef Ferrarija.
Charles Leclerc was very unhappy that he is out of Q1 Monaco GP qualifying :(
— Charles Leclerc #16 (@LeclercNews16) May 25, 2019
Bad strategy call from Ferrari. Leclerc starts P16 in his home GP.
Credit: BuschJP#F1 #Charles16 #MonacoGP pic.twitter.com/6vLzIS2GDP
. @Charles_Leclerc : "I asked whether they were sure we were in, they told me we think we are. I said shouldn't we go and get out again. But there was no real answers. I didn't have any explanations yet in detail. Very difficult one to take."#F1 #MonacoGP #Charles16 pic.twitter.com/3jiznWinpd
— Charles Leclerc #16 (@LeclercNews) May 25, 2019
. @Charles_Leclerc : "Extremely disappointed. Obviously it's disappointing to be out of Q1 in a Ferrari but even more when you are at home and even more when you are on a track like this."#F1 #MonacoGP #Charles16 pic.twitter.com/OJh6wVJmMw
— Charles Leclerc #16 (@LeclercNews) May 25, 2019
Ferrari back on fine form it seems!
— S A O I R S E (@F1Saoirse) May 25, 2019
Way to go lads! 😒#F1 #MonacoGP #Leclerc pic.twitter.com/RGLTQZLrCm
Tale Binoto se mi zdi da pojma nima kaj dela. 😁