V Kaliforniji je v nedeljo zaradi zapletov s pljučnico umrl sloviti ameriški dirkač, voznik formule 1 Dan Gurney, ki je mejnike avtomobilističnega športa premikal v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Imel je 86 let.
Američan, ki je bil član zlate generacije najhitrejšega športa na svetu, je vpisal zmage na najrazličnejših avtomobilističnih preizkušnjah. Ob Mariu Andrettiju in Juanu Pablu Montoyi je edini dirkač, ki je zmagal v formuli 1, seriji Indy in tudi v Nascarju, kar mu je uspelo kot prvemu, še pred omenjenima šampionoma.
Kot je možno prebrati na Wikipedii, je Gurney prve stopničke dosegel že na svoji drugi dirki za veliko nagrado Nemčije v sezoni 1959 s Ferrarijem, prvo zmago pa na veliki nagradi Francije v sezoni 1962 s Porschejem. V karieri je dosegel še dve zmagi na VN Francije in Mehike v sezoni 1964 z Brabhamom, zadnjo zmago pa na VN Belgije v sezoni 1967 z Eaglom.
Američan je bil prvi, ki je vozil z integrirano dirkaško čelado, ki je prekrivala celoten obraz in je nudila popolno zaščito avtomobilističnim dirkačem v formuli 1. Ta čelada je dobila tudi funkcijo, da prepreči, da bi voznik vdihoval strupene pline, nudila pa je tudi zaščito pred opeklinami. V tistem obdobju so so vsi vozili z ovratniki negorljivega perila, pritrjenimi čez usta, in motociklističnimi očali čez odprto čelado.
Guerney je bil tudi začetnik zdaj skorajda obvezne prakse, ko zmagovalci dirk s šampanjcem poškropijo navzoče na in ob zmagovalnem odru. To zdaj že tradiciopnalno proslavljanje zmag je začel leta 1967, ko je dobil dirko 24 ur Le Mansa skupaj z A.J.-jem Foytom.
Gurney je zmagal na sedmih dirkah serije Indy, dobil je tudi pet dirk serije Nascar ter štiri dirke v formuli 1. V formuli 1 je vozil za Ferrari, BRM, Lotus, Brabham, McLaren in Eagle.
Pri Eaglu je šlo za njegov lasten bolid, lastne zasnove, z barvami ekipe AAR (ikone ameriških dirk All American Racers, op. a.). Veliko delov je bilo narejeno iz lahke magnezijeve zlitine, bolid pa je bil ukrojen oziroma zasnovan ter prirejen prav njegovi postavi. Gurney je bil višji od 1,9 metra.
Gurney je bil tudi inovator. Izumil je po njem poimenovani Gurneyjev profil, pritrjen na zadnjem delu stabilizatorja za povečanje aerodinamičnega oprijema.