Šport
7 ogledov

Mikku zmaga, Solberga ujel radar

Mikko Hirvonen
1/20
Žurnal24 main
Sezono 2011 v svetovnem prvenstvu v reliju je z zmago začel Mikko Hirvonen. Na koncu četrti Sebastien Ogier je dobil bonus točke za zmago na t i. power stage. Petra Solberga so ustavili policisti.

Nova era svetovnega prvenstva v reliju (WRC) se je začela z eno najbolj spektakularnih dirk v zadnjih letih - malo zaradi novih pravil, malo zaradi zahtevnih zasneženih cest v okolici Karstada. Zmagovalca je odločila šele zadnja, 22. hitrostna preizkušnja, ko je Finec Mikko Hirvonen (Ford) odbil napad v petek najhitrejšega Norvežana Matsa Östberga (Ford). Na koncu je bila razlika med njima vsega šest sekund. "Pred zadnjim brzincem sem bil kar pošteno živčen," je v prvi izjavi dejal Hirvonen. "To je fantastičen začetek za našo ekipo - nov avto in kar takoj zmaga." Z drugim mestom je Östberg z zasebno Fordovo ekipo lahko več kot zadovoljen: "Skušal sem ujeti Mikka, a je bil le malo prehiter. Z drugim mestom na Švedskem sem presrečen!"

Petter Solberg (Citroen) je na zadnjem brzincu izgubil 50 sekund in končal kot peti. Razlog: ker sploh ni sedel za volanom svojega avtomobila. Dirkal je namreč njegov sovoznik Chris Patterson. V odmoru pred zadnjim brzincem so namreč Solberga na običajni cesti zaradi prehitre vožnje ustavili policisti. Ker je vozil 120 km/h namesto 80, so mu policisti za 48 ur odvzeli vozniško dovoljenje. Bizarno!

Na zmagovalni oder se je povzpel še drugi dirkač Fordove tovarniške ekipe, Finec Jarri-Matti Latvala. Z zmago na zadnjem brzincu, bil je to t. i. power stage (ki prinaša tri bonus točke), je na četrtem mestu končal Francoz Sebastien Ogier (Citroen) in potrdil, da bo sedemkratnemu prvaku, Sebastienu Loebu (Citroen), kot ekipni kolega zelo trd tekmec za naslov prvaka. Veliki Loeb je že v petek izgubil stik s Skandinavci in Ogierjem in se moral zadovoljiti v šestim mestom. Kimi Räikkönen (Citroen) je s svojo novo ekipo sezono začel na solidnem osmem mestu.

V nedeljo Mikko vs. Mats
Zadnji dan relija je bil čas za še pet brzincev. "Prvi bom na cesti in zato nimam nobenih možnosti. A nikoli ne veš. Vse kar lahko storim je, da grem na progo in dirkam na polno," je zjutraj dejal Hirvonen. Zgodilo se je to drugo: dobil je 18. brzinec in povečal prednost. "Pritiskam do konca. Dirkam na limitu. Če bi skušal iti še hitreje, se bodo začele pojavljati napake," je dejal prvi Hirvonenov zasledovalec Östberg. Na 20. brzincu je bil pet sekund hitrejši od Hirvonena in je za vodilnim je zaostajal le še devet sekund, na predzadnjem je pridobil še dobre štiri sekunde in njegov zaostanek se je zmanjšal na 4,9.

V soboto v vodstvo Hirvonen
Po sobotnem večernem superspecialu na reliju Švedska je bila razlika med vodilnim Hirvonenom in Ogierjem na petem mestu le 15 sekund. Mladi Francoz je edini, ki je na sobotnih brzincih ujel stik s četverico močnih Skandinavcev, ki obvladajo zasnežene švedske ceste v okoli Karlstada. Aktualni prvak Loeb je po dveh dnevih uvodnega relija sezone na šestem mestu zaostajal že minuto in 42 sekund, medtem ko je Räikkönen na superspecialu prišel na sedmo mesto. Loebu težav na Švedskem ni manjkalo, tako je v soboto popoldne malo manjkalo pa bi trčil v enega od tekmecev. "Za preostanek relija si želim, da bi ostal na progi in osvojil vsaj nekaj točk," je priznal poraz branilec naslova.

 V petek blestel Östberg
Uvodna preizkušnja sezone 2011 se ni začela po željah favoritov. Prvo dopoldne je vodil Östberg, sledilo pa mu je še šest skandinavskih dirkačev. Tako sta Ogier in Loeb na osmem in devetem mestu zaostajala že več kot minuto in pol. "Sem tako zelo samozavesten. Pravzaprav dirkam zelo previdno. Zaupan v odličen dirkalnik," je v petek opoldne dejal presenetljivo vodilni Norvežan. Na drugi strani je sedemkratni prvak bentil: "Avto je skoraj nevozen! Nimam nobenega oprijema. Izgubljamo veliko časa." Ko se je Loeb le malo pomiril, je pred popoldanskim nadaljevanjem relija izpostavil, da forma Citroena na snegu ne odraža dejanskega stanja in ni skrbi za sezono. Popoldne se pri vrhu ni prav nič spremenilo. Östberg je ostal na prvem mestu, Hirvonen pa se mu je na sedmem brzincu približal na 14 sekund zaostanka. Francoska dirkača Citroena, ki sta prva favorita za prvaka, sta šla eden gor, drugi dol: Ogier je napredoval na šesto, Loeb zdrsnil na deveto mesto. "Popoldne mi je šlo sprva sicer bolje, nato pa me je doletela predrta pnevmatika. Kar na lepem je počila in tako sem spet izgubil dragocen čas," se je hudoval branilec naslova. Smolo je imel imel tudi nekdanji svetovni prvak v formuli 1 Räikkönen, ko se je na zadnjem brzincu dneva zavrtel, predrl pnevmatiko in zdrsnil na skromno 11. mesto.

Po prvi postaji SP vodi zmagovalec Hirvonen s 25 točkami, Östberg jih ima 18, Latvala pa 16. Med konstruktorji je Ford na prvi dirki dobil 77 točk, Citroen pa le 22. Sezona se bo nadaljevala v Mehiki med tretjim in šestim marcem.

Reli Švedska, končni vrstni red (po 22 hitrostnih preizkušnjah):

1. Mikko Hirvonen (Ford) 
2. Mads Östberg (Ford) +11,9
3. Petter Solberg (Citroen) +24,4
4. Sebastien Ogier (Citroen) +33,2
5. Jari-Matti Latvala (Ford) +36,5
6. Sebastien Loeb (Citroen) +2:02,2
7. Per-Gunnar Anderson (Ford) +5:53,0
8. Kimi Räikkönen (Citroen) +5:59,1

1. Mikko Hirvonen (Ford) 
2. Mads Östberg (Ford) +6,5
3. Jari-Matti Latvala (Ford) +34,0
4. Sebastien Ogier (Citroen) +47,7
5. Petter Solberg (Citroen) +1:31,2
 6. Sebastien Loeb (Citroen) +2:30,3
7. Per-Gunnar Anderson (Ford) +6:22,0
8. Kimi Räikkönen (Citroen) +7:02,3

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.