Šport
9 ogledov

Lisjak bo Dakar začel poškodovan

Rahlo opečena noga Mirana Stanovnika. (Foto: www.miranstanovnik.si) Žurnal24 main
Prvega januarja se bo v Buenos Airesu začel reli Dakar. Na startu bo seveda tudi "puščavski lisjak" Miran Stanovnik, ki se je poškodoval že pred startom, a ga to ne bo ustavilo.
Izkusil vročico Akrapoviča
Miran Stanovnik si je kmalu po prihodu v Argentino na izpušnem sistemu svojega motocikla rahlo opekel nogo, kar pa mu seveda ne bo preprečilo nastopa na dirki. "Na lastni koži sem preizkusil, kako vroč je lahko Akrapovičev izpušni sistem. Zdaj mažem opeklino, pri tem pa mi svetuje dr. Adrian Gaser," je Stanovnik ohranil smisel za humor.

Desetletja dolga tradicija relija Dakar že ob začetku leta postreže ljubiteljem adrenalinskih športov z enim najtežjih relijev na svetu. Vzdržljivostna dirka Dakar bo tretjič na sporedu v Južni Ameriki, tudi na reliju z letnico 2011 pa ne bo manjkal slovenski udeleženec Miran Stanovnik.

Na sobotni start v Buenos Airesu se pripravlja karavana 430 dirkalnih ekip, kar je 20 odstotkov več kot letos: med njimi jih bo 146 v konkurenci avtomobilistov, 183 bo motociklistov, 33 štirikolesnikov in 68 tovornjakov. Udeležence relija čaka 15 dni napornih preizkušenj, vmes bo le en prost dan, skupno pa bodo morali prevoziti več kot 9600 kilometrov po Argentini in Čilu. Čakata jih tudi prehod čez Ande ter izzivi puščave Atacama. Dirka se bo v soboto začela s prologom od Buenos Airesa do Victorie.

Zmagovalec zadnjih dveh dirk med avtomobilisti, nemški Volkswagen, je favorit za novo zmago tudi v letu 2011. Njihov dirkalnik Touareg se je najbolj izkazal na brezpotjih Južne Amerike, lanski zmagovalec Carlos Sainz in predlanski Giniel de Villiers pa bosta tudi tokrat naskakovala skupno prvo mesto. Nemci bodo imeli najostrejšo konkurenco iz lastne države: BMW je na dirko poslal šest dirkalnikov X3 in enega Minija, največji adut Bavarcev pa bo večkratni zmagovalec dirke Stephane Peterhansel (šestkrat je bil prvak med motociklisti, trikrat pa kot voznik avtomobila). Leta 2010 je slavil Sainz, a z doslej najmanjšo razliko na relijih Dakar, saj je njegov moštveni sotekmovalec Nasser Al-Attiyah zaostal manj kot tri minute.

Spored etap relija Dakar:
1. januar: Buenos Aires–Victoria
2. januar: Victoria–Cordoba
3. januar: Cordoba–San Miguel de Tucuman
4. januar: San Miguel de Tucuman–San Salvador de Jujuy
5. januar: San Salvador de Jujuy–Calama
6. januar: Calama–Iquique
7. Januar: Iquique–Arica
8. januar: prost dan
9. januar: Arica–Antofagasta
10. januar: Antofagasta– Copiapo
11. januar: Copiapo– Copiapo
12. januar: Copiapo–Chilecito
13. januar: Chilecito–San Juan
14. januar: San Juan– Cordoba
15. januar: Cordoba– Buenos Aires

Slovenski ljubitelji tega športa bodo večji del pozornosti namenili tudi motociklistom. Kajti zdaj že nepogrešljiv del relija je tudi Miran Stanovnik. Nastop na Dakarju 2011 bo za 46-letnega Slovenca že 14. v njegovi bogati karieri vzdržljivostnih relijev. Stanovnik bo nastopil z novim motociklom, nova pa je tudi razporeditev tekmovalcev. Za prihajajoči Dakar so ga prireditelji uvrstili v skupino elitnih udeležencev, kar pomeni, da je izenačen s tovarniškimi vozniki. Ob prednostih ima to tudi predvsem finančne slabosti, saj bo dirkal z novim KTM 450, ki je v osnovi enak tistim, ki jih bodo vozili tovarniški dirkači avstrijske ekipe, slabše ima le vzmetenje. Takšnih motociklov so izdelali le 14.

"Po eni strani je uvrstitev v razred elite čast, po drugi pomeni dodatne stroške. Motor je zdaj drugačen, predvsem je lažji, nekoliko manj zmogljiv, kar ni nujno slabo, saj bo manj divjanja. Ima pluse in minuse, jaz gledam predvsem na pozitivne strani," je pred odhodom v Argentino dejal Stanovnik.

Konkurenca bo tudi na Dakarju 2011 močna, prišli bodo vsi najboljši, slovenski "puščavski lisjak" pa, kot vselej, meri na deseterico. Doslej je bila njegova najboljša uvrstitev 13. mesto. "Kakšnih 25 tekmovalcev je, ki vozimo več kot stoodstotno. Odvisno od dneva in razpoloženja pa je, koliko čez mejo gre lahko kdo med nami. Moj cilj je čim bližje deseterici, z ene ali druge strani. Tudi s 15. mestom bom zelo zadovoljen, a zakaj ne bi recimo v kakšni etapi zmagal?" je razmišljal Stanovnik, ki je bil na nekaterih testiranjih že zelo hiter in povsem blizu tovarniškim voznikom ekipe KTM.

Reli bo zahteven tudi zaradi navigacijskega sistema, ki ga priskrbi prireditelj in ki neusmiljeno beleži napačno prevožene ali neprevožene kontrolne točke, obenem pa morajo biti tekmovalci izjemno natančni, saj jim naprava šele v zadnjih 400 metrih pred točko pokaže, kje se ta skriva.

Leta 2010 je med dvokolesniki zmagal Francoz Cyril Despres, Stanovnik pa se je po poškodbi roke moral predčasno posloviti in se vrniti domov, tako da svojega 13. nastopa ni ohranil v najlepšem spominu.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.