Francoski kolesarski ekipi Decathlon AG2R La Mondiale sredina 11. etapa dirke po Španiji ne bo ostala v lepem spominu, saj je njen nosilec rdeče majice Ben O'Connor izgubil novih 37 sekund prednosti v primerjavi s Primožem Rogličem in drugimi najresnejšimi zasledovalci, obenem pa so si številni kolesarji te legendarne francoske ekipe prislužili kazni zaradi početja tekom etape.
Še najbolje jo je odnesel Sander de Pestel, ki je prejel le kazen 200 švicarskih frankov zaradi "lepljive plastenke", ko se je predolgo držal za ekipno vozilo, medtem ko so Victor Lafay, Bruno Armirail in Geoffrey Bouchard prejeli rumene kartone, ker so s svojo vožnjo ovirali gibanje drugih kolesarjev.
Lafay, ki je pri tem s kolesa celo zbil Richarda Carapaza, je prejel še kazen 500 švicarskih frankov, odvzeli so mu eno točko v seštevku za najboljšega hribolazca, šest točk v seštevku najboljšega po točkah ter mu v skupnem seštevku pribili deset sekund. Kaznovan je bil tudi športni direktor ekipe Cyril Dessel, ki je zaradi lepljive plastenke prejel 500 švicarskih frankov ter še dodatnih 1000 zaradi vožnje njegovih varovancev. Prav tako je tudi on prejel rumeni karton.
In kaj se je sploh zgodilo? Potem ko se je izoblikoval beg, ki je francoski ekipi ugajal - v njem namreč ni bilo nobenega resnično nevarnega kolesarja za skupni seštevek - se je ekipa Decathlona preprosto postavila na čelo glavnine ter se raztegnila čez celotno cesto in tako blokirala nove morebitne poizkuse napadov. Že to dejanje ni dovoljeno, a se marsikdaj vseeno tolerira, a ko so kolesarji francoske ekipe pri tem poizkusu sklatili tudi Carapaza, se je vodstvo dirke odločilo, da kar kaznuje kar tri kolesarje.
Accidents happen in cycling. We all know that. It’s a rough sport. But this was not an accident: pic.twitter.com/0PorhVlASy
— Jonathan Vaughters (@Vaughters) August 28, 2024
Kazen za njegove pomočnike je močno razjezila nosilca rdeče majice, ki je svoj bes delil preko socialnega omrežja X: "Draga UCI, za kakšno nevarno potezo mislite, da so si moji moštveni kolegi Bouchard, Lafay in Armirail zaslužili rumeni karton? Cesto smo blokirali, kot se na vsaki dirki po izoblikovanju bega. Nismo poskušali povzročiti nesreče, in nikogar nismo potisnili s ceste," O'Connor ni želel sprejeti krivde za Carapazovo nesrečo, ko je ta padel pri poizkusu, da se ogne kolesarjem AG2R.
"Rumeni kartoni naj bi se uporabljali za nevarno vožnjo. Na primer, če smo postavljeni na čelu glavnine in kolesar vozi po makadamu ob cesti, da bi se prebil mimo, ali ni to nevarna vožnja z njegove strani?" je za konec še dodal besni Avstralec.
Posnetki so sicer razkrili, da ni bilo tako, kot pravijo pri Decathlonu, da je Carapaz padel pri vožnji po makadamu, ko se je poizkusil ogniti blokadi, pač pa ga je pri njegovem napadu Lafay dobesedno izrinil s ceste. Pa tudi če ne bi prišlo do incidenta s Carapazom, je po sprejetih pravilih takšna vožnja in preprečevanje gibanja drugih kolesarjev v vsakem primeru prepovedana in se jo kaznuje s kaznijo do 500 švicarskih frankov, kaznijo v različnih seštevkih ter rumenim kartonom.
Verjetno je posnetek incidenta videl tudi O'Connor ter se zavedel nesmisla svoje izjave, tako da je celo izbrisal svoj profil na spletni platformi X in s tem seveda tudi vse svoje objave.
A small reminder: obstructing another rider to prevent their movement is a violation of UCI rules.
— La Flamme Rouge (@laflammerouge16) August 28, 2024
While teams may want to control a breakaway, road blocking is against the rules, even if often tolerated. It also gives a poor impression to the public.#LaVuelta24 pic.twitter.com/7vpbxwAIcA
Le še dodatno slabe volje postaneš, ko se spomniš povsem nepotrebnega fiaska ekipe Bora Hansgrohe z Rogličem na čelu v 6.etapi. Roglič ni Pogačar z enormno zalogo moči za tretji teden in arogantni Avstralec ima velike možnosti za skupno zmago.