Šport
24 ogledov

Arsenalovci v Portorožu

Predstavniki Arsenala so na SPORTU predstavili delovanje kluba. (Foto: Žurnal24) Žurnal24 main
Drugi dan so na konferenci o športnem marketingu SPORTO govorili predstavniki angleškega velikana Arsenala. Spregovorili so tudi o trženju in upravljanju znamk športnih klubov.
V Sloveniji še ni navade, da je treba pošteno plačati za ogled športnega spektakla, kot denimo velja tudi za koncerte. Prodaja sezonskih kart in vstopnic nasploh ima še vedno zelo majhen odstotek pri prihodkih klubov.
Jure Košir

Drugi dan 7. mednarodne konference o športnem marketingu SPORTO, ki se je končala v Portorožu, so med drugim predstavili delovanje v nogometnem velikanu Arsenalu in organizatorje nekaterih velikih športnih tekmovanj, ob koncu pa so spregovorili o trženju in upravljanju znamk športnih klubov.

Za slovenske upravnike stadionov, ki so zrasli v zadnjih letih, je bilo zanimivo tudi, kako s temi športnimi objekti upravljajo v tujini. Vse več je stadionov, ki jih poimenujejo po sponzorjih. Maria Walsh iz nemške agencije Sport-Markt, ki sodeluje pri delovanju Allianz Arene, domovanju Bayerna iz Münchna, pojasnjuje, da morata imeti od sodelovanja koristi obe strani. Stadioni poleg tega, da so sami zase spomeniki arhitekture in vsebujejo tudi muzeje, restavracije in trgovine, vse bolj postajajo tudi središča družabnega življenja, med drugim se v njihovih prostorih največji navijači v klubskih dresih tudi poročajo.

Brez dobrega uspešnega kluba pa tudi izjemna dvorana ali stadion ne moreta živeti. Matevž Zupančič, vodja komuniciranja košarkarske ekipe Union Olimpija, je dejal, da so še avgusta imeli veliko bojazni, kako jim bo uspelo biti kos novi dvorani v Stožicah. "S tekmovalnimi uspehi smo napolnili dvorano in prišli tudi po prvega finančnega uspeha. To je izjemen temelj za naslednje korake in druge marketinške ukrepe. Že zdaj pa imamo na voljo posebne lože, v katerih lahko za vsakega posameznika ustrezno pripravimo vse potrebno za dogodek, tudi kot dodatek k praznovanju rojstnega dne."

null | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Nekdanji slovenski alpski smučar Jure Košir, bronasti olimpijec iz Lillehammerja, zdaj partner agencije CM Sports, je dejal: "V Sloveniji še ni navade, da je treba pošteno plačati za ogled športnega spektakla, kot denimo velja tudi za koncerte. Prodaja sezonskih kart in vstopnic nasploh ima še vedno zelo majhen odstotek pri prihodkih klubov." Košir, še pred nedavnim je delal z jeseniškimi hokejisti, svoje marketinško znanje zdaj nudi tudi v zagrebškem Domu športov, kjer je hit ekipa Medveščaka. Ekipa ACH Volley je postala slovenska ekipa leta kot blagovna znamka po kriterijih in anketi Mediane. Ivanka Mihelič, izvršna direktorica tega blejskega kluba, je pojasnila, da so bile brezplačne vstopnice na prvi evropski tekmi kluba v Stožicah zgolj promocijska poteza in bo klub odslej kot vsak drug prihodke dobival tudi od vstopnine. Bojan Ban, direktor nogometnega kluba Maribor, je izpostavil, da imajo prodanih 1200 letnih kart za mednarodne tekme, težave pa jim povzroča prodaja sedežev za slovensko ligo.

S tekmovalnimi uspehi smo napolnili dvorano in prišli tudi do prvega finančnega uspeha. To je izjemen temelj za naslednje korake in druge marketinške ukrepe.
Matevž Zupančič

Nogometni klub Arsenal iz severnega Londona so leta 1886 ustanovili zaposleni v podjetju Royal Arsenal, od leta 1891 pa je postal profesionalni klub in je doslej osvojil trinajst naslovov angleškega prvaka in deset pokalov FA. Topničarji, top je tudi v njihovem grbu, svoje delovanje sicer črpajo iz tradicije, vendar pa se predvsem prilagajajo novim poslovnim razmeram. Tako so se maja 2006 preselili na nov stadion Emirates za 60.432 gledalcev. Stadion v neposredni bližini starega Highburyja so zgradili, ker so na starem odstranili terase na obeh straneh igrišča, zaradi manjšega števila sedišč pa je bilo tudi manj prihodkov od tekem. Samir Singh iz oddelka za komunikacije in tudi kurator Arsenalovega muzeja je dejal, da klub ne deluje le na področju nogometa, ampak se ukvarja denimo tudi z boksom, kajakom - kanujem, socialnim delom z mladimi, prek prostovoljcev, ki delujejo v klubu, pa promovirajo tudi zdrav življenjski slog.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Sabrina Kampwerth (agencija SportFve) je prek projekta 10.000 poti za Hamburg orisala pomen športnega kluba kot lastnika družbene odgovornosti v mestu. S tem so pritegnili tako sponzorje kot mestne oblasti in prebivalce ter so krepko presegli strogo klubske okvire. Ivo Tomc, generalni sekretar letošnjega svetovnega prvenstva v kajaku in kanuju na divjih vodah v Tacnu, je dejal, da so imeli veliko dodatnega dela, ker so morali praktično vse, tudi objekte, začasno postaviti, ker lastništvo v Tacnu ni urejeno. Kljub temu so uspešno pripravili prvenstvo, ki je na konferenci SPORTO dobilo nagrado za najboljšo celovito športno-marketinško dejavnost. Slovenijo pa prihodnje leto čaka tudi organizacija svetovnega prvenstva v veslanju. Tim Farčnik, generalni sekretar OK, je pojasnil, da od leta 1989 na Bledu ni bilo veslaškega tekmovanja na najvišji ravni. Velik izziv za čim boljšo izvedbo bo predstavljalo tudi dejstvo, da se bo okrog 1200 športnikov poleg boja za svetovne naslove borilo tudi za olimpijske vozovnice.

Tako kot Farčnik je tudi Sečko Medven, generalni sekretar OK pokala Vitranc, napovedal bogate spremljevalne aktivnosti ob 50. izvedbi pokala Vitranc. Svetovni pokal alpskih smučarjev 5. in 6. marca prihodnje leto naj bi bil tako še večja Eksplozija zabave, kot se v zadnjih letih imenujejo vse izventekmovalne akcije v Kranjski Gori. Olimpijski komite Slovenije je predstavil svoje marketinške aktivnosti na poti z zimskih OI v Vancouvru proti poletnim OI v Londonu leta 2012. Teniški challenger turnir v Ljubljani po mnenju Teniške zveze Slovenije ne bi bil tako uspešen in ne bi privabil velikega števila gledalcev, če ne bi bilo slovenskih uspehov na čelu z zmagovalcem Blažem Kavčičem, ki je sezono končal kot najvišje uvrščeni slovenski igralec na lestvici ATP.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.