Potrošniki. "Izdelki so pripravljeni do te faze, da so varni za potrošnika," zatrjuje Irena Marčetič, vodja trgovine Testiraj, ki je edina v Sloveniji, kjer potrošnik lahko le za simbolično plačilo enega evra (na obisk) vsak mesec domov vzame do pet izdelkov. V zameno za to mora izpolniti anketo in oceniti okus izdelka, embalažo, ceno, kakovost, sestavine ali uporabnost.
Na voljo za preizkušanje so večinoma ličila in hrana, občasno pa tudi različne storitve in elektronika.
Gre za produkte, ki jih podjetja v testiranje lansirajo hkrati s prodajo v trgovini ali tik pred njo, proizvode, ki se prodajajo zgolj v tujini in proizvajalci preverjajo novo tržišče, ali pa take, ki jih na trgu ne v tujini ne pri nas sploh še ni.
Po besedah Marčetičeve imajo na policah trenutno le en izdelek, ki ga še ni na trgu in še ni v celoti preizkušen. "To je mešanica za odstranjevanje vonja za mešane in biološke odpadke," pojasnjuje.
Kot pravi, stvari, ki nimajo zadaj raziskav in dokazil, sploh ne sprejmejo v testiranje. "Še vedno pa nas lahko nahecajo in ponaredijo dokumente," priznava. A hkrati verjame, da "si tako velike blagovne znamke ne bi dovolile goljufanja".
Hitra inšpekcija
Zdravstveni inšpektorji, ki preverjajo kozmetične izdelke, so trgovino prvič obiskali šele ta teden, čeprav deluje že od septembra.
Nadzor so opravili pičlo uro za tem, ko smo jih o varnosti izdelkov v trgovini spraševali mi. Ugotovili so, da "tovrstna praksa ne predstavlja tveganja za zdravje ljudi".
Da so izdelki preizkušeni, so lastnici verjeli na besedo in ji tega s papirji sploh ni bilo treba dokazovati.
Dobila je le nasvet, da mora obvestiti inšpekcijo, če se v trgovini znajdejo prehranska dopolnila in hrana za otroke. Izdelke namreč menjujejo vsak mesec.
Tudi na kmetijskem inšpektoratu, odgovornem za nadzor živil, se, kot so zapisali v odgovoru, s takšno marketinško prakso srečujejo prvič, zato nadzora še niso opravili.
Sporočajo pa, da ga bodo v kratkem.