Letno 2,5 milijona obiskovalcev
Ena ključnih rešitev za težave je vzpostavljanje dobrega javnega prevoza, na katerega bi lahko usmerili glavnino prometa. Možnosti so tudi uvedba parkirnin, cestnin in vstopnin ter ob vrhuncih morda celo kvot. Anketarji obiskovalce med drugim sprašujejo prav o podpori tovrstnih ukrepov, odgovori pa so jih precej presenetili.
Rezultati anket so jih presenetili
Odarjeva je prepričana, da bi si tudi tisti, ki so šli ta konec tedna na Triglav, zaželeli česa podobnega, saj je ob vrhuncu sezone gneča res velika in ne vpliva le na doživljanje narave temveč tudi na varnost. Kot je pojasnila, so kvote marsikje v tujini ustaljena praksa. Tako je na primer pri obisku vulkana na Tenerifih in v številnih ameriških parkih.
Čeprav so tudi tam takšni ukrepi na začetku morda sprožili precej polemik, pa se je izkazalo, da dobro funkcionirajo. V TNP zaenkrat sicer še nimajo nikakršnega načrta za uvedbo kvot na Triglav. Če bi do tega kdaj prišlo, bi bila potrebna tudi sprememba zakona in ogromno delavnic z vsemi deležniki, je poudarila Odarjeva.
Bohinjski plovbni režim
Parkirnine in cestnine so na drugi strani v pristojnosti lokalnih skupnosti, pri čemer se zlasti Bohinj osredotoča na spodbujanje trajnostne mobilnosti. Odarjeva je pozdravila tudi bohinjski plovbni režim. Prepričana je, da je to pravi način, saj tako kot je bilo doslej, ne gre več naprej. Da so potrebni določeni ukrepi, se strinjajo tudi anketiranci, ki odgovarjajo na vprašanja o obiskovanju in doživljanju TNP.
Anketiranje se bo nadaljevalo do konca avgusta, Odarjeva pa računa, da bodo na ta način zbrali podatke in mnenja več kot 500 anketirancev. Jeseni bo sledilo še anketiranje prek elektronske pošte, kjer prav tako pričakujejo najmanj 500 rešenih vprašalnikov. Zbrani podatki jim bodo v pomoč pri oblikovanju optimalnih odločitev na področju upravljanja in obiskovanja parka.
dezurni@zurnal24.si
kasirat, kasirat in še enkrat kasirat, tisti most, ki je prvi od avsenikovega križišča za bled, že kar nekaj časa zelo lepo razpada, kljub temu da so že sto meritev opravili, še vedno razpada, kaj vemo, mogoče bo pa nekoč… ...prikaži več celo spomeniško zaščiten, nič ne de, kasirat je treba, po v zoru hrvatov, več je folka, več kasirat, vlagat pa po možnosti nič - to je predpis
hvala bogu, hvala bogu, rampa na začetku bleda, pa kasirat, ... pa tko se dela
lega k se je javu TZNP lobi