Plačilne kartice nam v počitniškem času pridejo še posebej prav, saj z njimi lahko enostavno opravimo rezervacijo počitnic ali letalskih kart prek spleta, na samem potovanju pa nas razbremenijo tega, da s seboj nosimo večje količine gotovine. V zadnjem času so postale priljubljene predvsem obročne kartice z odloženim plačilom, ki omogočijo uresničitev kakšne večje želje. Z njimi nakup poravnamo v več manjših obrokih, kar znatno razbremeni marsikateri počitniški proračun.
Pri Abanki svetujejo obročno kreditno kartico Visa Electron, ki je uporabna tudi na spletu in v tujini na vseh prodajnih mestih z oznako Visa Electron. “Zelo je priljubljena zaradi svoje diskretnosti. Stranka obročno plačilo namreč ureja izključno z banko in ne na blagajni s trgovcem, kar je včasih za stranke neprijetno,” opisujejo. Dodajajo, da pri njihovi obročni kartici Visa Electron stranka na blagajni enostavno plača s kartico, ne da bi kdorkoli vedel, da plačuje na obroke. "Nato v nekaj sekundah dobi SMS sporočilo z vprašanjem na koliko obrokov (2-12) želi poravnati nakup, na katerega v roku 30 minut odgovori s povratnim sporočilom," so sklenili.
Slovenci pogosto preveč zaupljivi
Na dopust odhajamo, da se sprostimo, odpočijemo in za nekaj časa odložimo vsakdanje skrbi. Dopust pa se ob izgubi ali kraji denarnice in s tem kartice lahko hitro spremeni v nočno moro. Zato imejte kartico vedno pri sebi in je ne puščajte v avtu ali na plaži. Živimo v eni najbolj varnih držav na svetu in smo prav zato Slovenci pogosto preveč zaupljivi.
Slovenija se je na lestvici travel.amerikanki.com uvrstila med dvajset najbolj varnih držav sveta, medtem ko se v številnih državah mnogi preživljajo prav s krajami in zlorabami kartic. Zato priporočamo, da vsi nakupi potekajo v vaši prisotnosti, kartico pa imejte v postopku plačevanja ves čas na očeh. Pred potrditvijo transakcije s PIN številko, obvezno preverite znesek.
Zahtevajte izpisek iz terminala
Z vprašanji, kakšne zlorabe so najpogostejše in kako jih rešujejo, smo se obrnili na Abanko: “Količinsko je največ zlorab pri plačilih prek spleta, ki pa so običajno tudi najlažje rešljive, saj Abanka sodeluje v 3D secure programu in lahko zavrnemo večino transakcij, ki so bile opravljene brez te zaščite.” Pojasnjujejo, da se pojavljajo tudi zlorabe zaradi skimminga. Do teh prihaja predvsem na območjih, kjer še ne uporabljajo ČIP tehnologije, “zato na teh območjih priporočamo, da so stranke še posebej pozorne na potek plačila pri trgovcu.” Svetujejo, naj bomo pozorni, da trgovec našo kartico uporabi le enkrat, za vsak neuspešen nakup pa moramo zahtevati izpisek iz terminala.
“Potrdila o nakupu shranite in jih pozneje primerjajte s svojim izpiskom prometa. Če se zneski nakupa ne ujemajo z izpiskom prometa, se oglasite v svoji matični poslovalnici banke,” poudarjajo. Strankam svetujejo, da si hranijo vsa dokazila o nakupih, tako tiste, ki jih prejmejo na prodajnem mestu, kot tiste, ki jih prejmejo prek spleta. To so namreč zelo pomembna dokazila v primeru morebitnih reklamacij. Vsem svojim strankam svetujejo, da si shranijo telefonsko številko +386 (0)1 583 41 83, ki jo morajo v primeru kraje ali izgube kartice nemudoma poklicati, da se kartica blokira ter se na takšen način prepreči zloraba. Zlorabo pa je treba prijaviti tudi na policijo.
Kaj lahko storimo pred dopustom
Na Abanki svetujejo vklop storitve SMS obveščanja, s katero boste obveščeni o vsaki transakciji, izvršeni s kartico. Na ta način boste ob morebitni izgubi ali kraji kartice hitro prepoznali zlorabo in pravočasno ukrepali. Ponujajo tudi zavarovanje zlorabe plačilnih kartic – ta omogoča dodatno varnost pri poslovanju s karticami doma in v tujini, vključuje pa tudi zavarovanje nekaterih osebnih predmetov. Pred odhodom na dopust poskrbite, da ima banka vaše aktualne podatke in telefonsko številko. “V banki ves čas bdimo nad sumljivimi avtorizacijami. Če se po kartici pojavijo avtorizacije, ki odstopajo od pričakovanega vzorca glede višine, lokacije, frekvence … nakupov, poskusimo z imetnikom kartice vzpostaviti kontakt in se prepričati, da ne gre za zlorabe,” pravijo.
Škoda v primeru zlorabe
Zanimalo nas je tudi, kaj se zgodi v primeru zlorabe. “Do trenutka prijave izgube, kraje ali zlorabe kartice nosi uporabnik ali pooblaščenec škodo izgube, kraje ali zlorabe do meje, ki ne sme presegati 150 evrov,” pojasnjujejo. Če bi ravnali goljufivo ali zelo malomarno, navedena omejitev zneska škode ne velja, zato bi nosili vso nastalo škodo. Ko pa banki prijavimo zlorabo, lahko banka povrne celoten znesek plačilnih transakcij še preden je ugotovljena odgovornost uporabnika. Na Abanki vsekakor svetujejo sklenitev zavarovanja zlorabe plačilnih kartic. "V tem primeru škodo, ki bi nastala v času, ko uporabnik nosi tveganje zlorabe, krije zavarovalnica," dodajajo.