"Zavarovalnica Generali me je po pošti obvestila, da mi je spremenila zavarovalno polico. Vrednost hiše in pohištva v njej je, čeprav je vse starejše in manj vredno, povišala za slabih deset odstotkov, hkrati pa je povišala tudi zavarovalno premijo," pravi bralka, ki bi morala po novem izračunu na leto plačevati slabih 25 evrov več. Z Generalijem je sicer podpisala desetletno pogodbo, omenjeni dopis pa ji je ta poslal po petih letih.
"Ne gre za podražitve"
Na zavarovalnici pojasnjujejo, da so letos poslali približno 15 tisoč takih pisem, za koliko odstotkov so zavarovancem v povprečju zvišali premije, pa ne morejo povedati, ker so ti odstotki različni od primera do primera. Koliko več denarja pričakujejo zaradi tega? "O finančnih učinkih je prezgodaj govoriti, saj določene analize še potekajo," odgovarjajo v Generaliju. Dodajajo, da so obvestila o višjih premijah poslali tistim, ki so zavarovanja sklenili pred leti in ki jim zavarovalnih vsot niso usklajevali z indeksom cen življenjskih potrebščin, čeprav so se stroški materialov in gradnje v zadnjih letih povišali.
Na Zavarovalnici Maribor menijo, da v teh primerih ne gre za podražitve zavarovalnih vsot in premij, ker zavarovalnice hkrati s tem prevzamejo višje jamstvo.
"Določajo pavšalno"
Pri vseh zavarovalnicah pojasnjujejo, da pri določanju zavarovalne vsote in premije ni pomembna tržna vrednost nepremičnine, ampak v večini primerov nova gradbena vrednost. Nepremičnine se namreč redkeje zavarujejo na dejansko vrednost. Novo gradbeno vrednost, kot velja pri bralki, pri Generaliju določajo na podlagi internih smernic.
"Zastopniki se določanju zavarovalne vsote ne posvečajo dovolj, saj to običajno storijo pavšalno in na podlagi nezadostnih meril, kot sta starost premoženja in uporabna površina nepremičnine," pravijo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), kjer svetujejo, naj potrošnik, če se ne strinja z izračunom zavarovalnice, predlaga drugačno zavarovalno vsoto, v skrajnem primeru pa se lahko odloči tudi za strokovno cenitev nepremičnine in premoženja. "Zadnja možnost je seveda povezana z dodatnimi stroški," dodajajo na ZPS.
Stranka lahko določi sama
Tudi v Generaliju pravijo, da lahko stranka, če se ne strinja z novo izračunano zavarovalno vrednostjo, to določi sama. Ob tem vse zavarovalnice opozarjajo, da je usklajevanje zavarovalne vsote nujno korigirati z indeksom cen življenjskih potrebščin (za premičnine) in gradbenim indeksom (za nepremičnine).
Če se ne korigirajo, se lahko ponovi primer, ki ga izpostavljajo pri zavarovalnici Grawe: "Pred kratkim smo imeli prijavo škode, kjer stranka, ki je pred desetimi leti sklenila zavarovanje za hišo, ni želela imeti vključenega indeksa. Ko je nastal požar, je bila zavarovalnina, ki jo je stranka prejela, veliko nižja, kot so bili stroški obnove hiše."
Simbolična slika , pa vseeno oseba na sliki niti slučajno ni zidar ampak rečmo tesar. Lahko bi dal gor potem tudi vodovodarja ali elektrikarja, ki z osnove člankom veze nimajo.Pa kaj je tu težko razumeti. Zavarovanje je na določen… ...prikaži več znesek , ki pomeni izplačilo , v slučau totalne škode. Zavarovalnica s tem dopisom želi zavarovancem samo sporočiti, da njihova zgornja zavarovalna vsota , več ne pokriva totalne škode. Kdo komu brani zavarovati na precenjeno vsoto ali pa podcenjeno- nobeden. Stvar vsakega posameznika. Jaz bi dodal k zavarovanju stanovanj in hiš samo to. Če je bila nakupna cena 300.000€ , potem v primeru požarja in potresa zadostuje zavarovanje na 200.000 €, ker zemljišča in temeljev hiše ne more nič uničiti. Ker če občutno precenite zavarovalno višino eventualne škode , te ne boste dobili povrnjene , ker vam bo zavarovalnica sama kupila ravno takšno stanovanje po tržni ceni, ne pa izplačala denar.