Tako kot smo napovedali že včeraj, ministrstvo za promet je danes predstavilo uradni razlog nesreče, v kateri je umrl pilot letala An-2, 50-letni Viktor Brečan iz Tržiča, kopilot Sabo Medved iz Šmartnega pri Litiji pa se je huje poškodoval.
Preiskava je potrdila že prvotne domneve: "Slabe meteorološke razmere na zračni poti in v bližini hriba Javor pri Sveti planini nad Trbovljami z nizko bazo oblakov in slabo vidljivostjo je bil vzrok, da je pilot izgubljal vizualni kontakt z zemeljsko površino," je povedal glavni preiskovalec Roman Rovanšek.
Pilot si je na vse načine prizadeval ohraniti ta vizualni kontakt z nekajkratnimi zniževanji ravni leta na zračni poti, vključno s spremembo smeri, in je bil na začetku leta pri tem tudi uspešen. Žal je bilo letalo ob približevanju hriba Javor (1133 m) na prenizki višini (1075 m), zaradi česar se je zgodila neizogibna nesreča.
Letalo je bilo izpravno
Preiskovalec je pri tem tudi odločno zavrnil kakršnekoli domneve, da letalo An-2 ni bilo izpravno. Do nesreče je namreč prišlo na poti do rednega servisa, ki naj bi ga opravili na Madžarskem. Pri tem je povedal, da za redno servisiranje letal veljajo strogi predpisi in da ni nikakršne verjetnosti, da bi s tal poletelo v okvari.
Izkušen pilot, med najboljšimi
Na Žurnalu24 smo poiskali preživelega kopilota, ki je v nesreči utrpel hude opekline. O nesreči za medije ne želi govoriti, nam je pa več slovenskih pilotov in tudi padalcev, ki so poznali pokojnega tržiškega pilota Viktorja Bečana, povedalo, da je bil eden izmed izkušenejših slovenskih pilotov in da bi težko spregledal kakršnokoli napako na letalu.
Žal pa še tako izkušeni piloti ne morejo povsem kljubovati vremenskim razmeram in se v takšnih pogojih zanašati zgolj na aparate v pilotski kabini. Ob današnji predstavitvi razlogov nesreče je glavni preiskovalec Rovanšek izpostavil ravno to, da naj bi takšne podrobne analize nesreč pripomogle, da do novih nesreč ne bi prihajalo.