Slovenija
232 ogledov

Za floto Slovenske vojske bo potrebnih več milijonov

helikopter SV bell 412 Shutterstock
Po težavah letala Slovenske vojske, zaradi katerega so morali za nekaj časa celo v celoti zapreti brniško letališče, so vse glasnejša opozorila o milijonih, ki jih bomo potrebovali za posodobitev flote.

Slovenska obrambna ministrica Andreja Katič je na svojem prvem zasedanju v Bruslju napovedala konec varčevanja Slovenije pri obrambnih izdatkih in postopno dvigovanje slovenskega obrambnega proračuna.

"V preteklih mesecih smo o tem že večkrat razpravljali na vladi. Ugotovili smo, da mora vlada med svoje prioritete postaviti tudi varnostne prioritete, tako na področju obrambe kot zaščite in reševanja ter policije," je povedala ministrica.

20 in več let stari helikoperji in letala

Da bo Slovenska vojska kmalu potrebovala finančno injekcijo glede letalske flote, so jasno napovedali že prejšnjo sredo, 17. junija, ko je imelo letalo turbolet L 410 takšne težave s podvozjem, da je moralo obrniti proti Brniku, kjer so za dobre pol ure povsem zaprli letališče.

Turbolet letalo | Avtor: Jazbar/Wikimedia Jazbar/Wikimedia

Letalo je sicer redno servisirano, a kljub temu – staro. Kot večina drugih v letalski floti naše vojske. Ta skupaj šteje 41 letalnikov, od tega 16 helikopterjev in 25 letal. “Njihova povprečna starost je okoli 20 let,” za Žurnal24 pove Simon Korez s Slovenske vojske.

Z izjemo štirih helikopterjev Cougar, ki nosijo letnici 2003 oz. 2004, in Falcona, ki je star 11 let, so vsi ostali letalniki stari okrog dvajset let. “Na vseh zrakoplovih izvajamo vzdrževanje, skladno s predpisanim sistemom vzdrževanja proizvajalcev zrakoplovov, torej civilne norme,” poudari Korez in dodaja, da na vseh izvajajo tudi vse predpisane posodobitve, ki izhajajo zaradi proizvajalčevih ali zakonski priporočil. 

Potrebni bodo milijoni

V vojaškem in civilnem letalstvu, glede na kompleksno opremo redno prihaja do odpovedi posameznih podsistemov, ki v večini primerov ne vplivajo na izvedbo nalog, saj so sistemi  podvojeni, pojasnjuje Korez in dodaja, da vendarle v nekaterih primerih tudi povsem manjša napaka pomeni tudi odpoved naloge, kot se je to zgodilo v primeru letala L-410.

To sicer ne pomeni, da se je s tem razpoložljivost in zanesljivost flote Slovenske vojske na letni ravni znižala. Plovila, ki jih ima vojska dnevno v operativni uporabi, so redno servisirana in vdrževana ter tako ustrezajo vsem standardom s področja varnosti. “Predvidevamo pa lahko, da bo v prihodnje lahko prihajalo tudi do izvzema posameznih plovil iz operativne uporabe zaradi večjih potreb po servisiranju, kar pa bo povezano z zagotavljanjem večjih finančnih sredstev,” opozori Korez.

Za posodobitev letalske flote bo Slovenska vojska v prihodnjih leti zagotovo potrebovala večje vsote finančnih sredstev. Koliko, je odvisno od sprejetega srednjeročnega obrambnega programa in prihodnjih ambicij obrambne politike države. “Zagotovo pa lahko govorimo - v naslednjih desetih letih - o več miljonskih zneskih,” pravi Korez.

Komentarjev 6
  • dragec 14:53 26.junij 2015.

    kako bi bilo lepo, če bi se z letalom SV prevažal JJ in bi prišlo do nepričakovane okvare.....

  • Avatar čavez
    čavez 11:32 26.junij 2015.

    In pohitite da boste lahko zavarovali vaše politike preden jih potolčemo.

  • mph 09:40 26.junij 2015.

    Za tak namen podpiram vsekakor, poleg tega, da s ni prav igrat z življenji vojakov, se vsaj helikopterji uporabljajo tudi za koristne in nujne civilne namene. Osebno sicer mislim, da bi bilo bolj prav, da bi Slovenija glede na majhnost ...prikaži več imela raje ojačane policijske enote, usposobljene vse tudi za posredovanje v primeru vojne. Kar pa zadeva vojsko ... glede na stanje v EU in v svetu, se bojim, da bomo kmalu še kako spet potrebovali dobro opremljeno vojsko. Upam sicer, da ne za časa mojega življenja.