V soboto se izteče rok, do katerega mora Gradis skupina G dokončati most pri Cukrarni, ki bo povezal Roško in Njegoševo cesto. Ali bo res končan, na Mestni občini Ljubljana (MOL) niso potrdili, ker “vedno obstaja možnost, da pride do nepredvidenih okoliščin, ki lahko onemogočijo dokončanje del”.
V vsakem primeru vožnja prek mostu v soboto še ne bo mogoča, saj je treba pred tem opraviti tehnični pregled in pridobiti uporabno dovoljenje. Ker je to v pristojnosti ljubljanske upravne enote, na MOL niso napovedali, kdaj se bo mogoče peljati čez most. Je pa zato od včeraj “sproščen promet po končnih ureditvah” v križišču Zaloške in Njegoševe ceste.
Most bo stal 16,5 milijona
Most, ki bo sklenil notranji cestni obroč in zmanjšal zastoje, bo občino stal 16,5 milijona evrov. Tolikšna je bila vrednost pogodbe med MOL in SCT, cena pa je ostala enaka tudi, ko je dela prevzel Gradis. Ta je do zdaj dobil sedem milijonov evrov, preostalo bo občina plačala po vseh opravljenih delih: “Ne pričakujemo nobenega aneksa s finančnimi posledicami.” To je presenetljivo zato, ker je na primer Gradis pri gradnji garažne hiše pod Kongresnim trgom z aneksi namesto 17,7 milijona evrov dobil 22,2 milijona, za športni park Stožice skupaj z Energoplanom skoraj 50 milijonov evrov več in za Hradeckega most, ki bi ga moral obnoviti za 800 tisoč evrov, dodatnih 150 tisočakov.
20 mesecev zamude
Je pa Gradis zaprosil za podaljšanje roka, saj bi moral most končati do 15. maja (SCT že oktobra 2010). V Gradisu so kot vzroka navedli dodatno naročena dela zaradi zaščite objektov medicinske fakultete med mostom in Zaloško cesto, ki jih niso mogli izvajati pred pridobitvijo soglasja lastnika objekta, in obsežna arheološka izkopavanja na območju Hrvatskega trga ob cerkvi svetega Petra.
Most pri Cukrarni bo sicer dvonivojski; na zgornjem nivoju bodo vozili avtomobili po štirih pasovih, pešcem in kolesarjem pa bo namenjen spodnji. Pešci bodo morali zato uporabljati stopnice ali dvigalo, kolesarji pa obstoječe cestne povezave, ker se za klančino od nivoja Poljanske ceste do nivoja Poljanskega nasipa vzporedno z novo cesto na občini še niso dogovorili. Če bodo kolesarji uporabljali Živinozdravsko ulico, bodo morali prevoziti 300 metrov več, če bodo uporabili Poljansko cesto, pa skoraj 500 metrov.