Slovenija
2103 ogledov

Podjetja v boj s plastiko za enkratno uporabo

Equa steklenička Arhiv Equa
Slovenci postajamo vedno bolj trajnostno ozaveščeni potrošniki.

Slovenci smo okoljsko že precej dobro ozaveščen narod, kar se vedno bolj kaže tudi pri izbiri produktov, ki jih kupujemo, meni Nastja Kramer, soustanoviteljica in solastnica podjetja Malinca. Podjetje, ki ponuja številne 'zelene' izdelke s področja zdrave prehrane in kozmetike, je sicer poleg slovenskega prisotno še na hrvaškem, avstrijskem ter nemškem trgu. "Povpraševanje po 'zelenih' izdelkih je iz leta v leto večje v vseh naštetih državah. Bi pa lahko rekla, da je ta ozaveščenost v severnih državah večja kot južno od nas," dodaja Kramarjeva. 

Že na začetku sta vedeli, kaj želita

"Že ob ustanovitvi podjetja sva z Andrejo v vizijo in poslanstvo podjetja zapisali, da je skrb za okolje ne samo prioriteta, ampak tudi vodilo pri poslovnem odločanju," pravi Kramerjeva. Zato vedno stremijo k temu, da pri vključevanju novih produktov dajejo prednost tistim, ki imajo znak ekološko pridelano, izdelke pa pakirajo v čim bolj okolju prijazno embalažo – vsa kozmetična olja in hidrolate denimo pakirajo v embalažo iz sladkornega trsa, veliko izdelkov je pakiranih v papir in steklo, pri nekaterih izdelkih pa ustrezno zeleno alternativo še iščejo. Obenem v paketih za varovanje produktov med transportom ne uporabljajo plastike, temveč papir.

Trenutno lahko kupci pod Malincino blagovno znamko izbirajo med približno 90 odstotki izdelkov, ki imajo oznako ekološko pridelano. "Naš fokus je trenutno na področju razvoja naravnih prehranskih dodatkov in ekološke kozmetike z okolju čim bolj prijazno embalažo," pravi sogovornica.

Nastja Kramer | Avtor: Osebni arhiv Nastje Kramer Osebni arhiv Nastje Kramer

Pa se ponudba tovrstnih izdelkov pri nas splača, glede na to, da so proizvodne cene za zelene izdelke dražje? "Da, ker zaradi ozaveščenosti ljudi, ki so za takšne izdelke pripravljeni plačati več, to ne prestavlja takšne težave. Res pa je tudi, da je cilj nas, ki smo proizvajalci takih izdelkov, tudi ozaveščanje ljudi o tej tematiki," še pojasni Kramerjeva.

Zavržena hrana Sporno in neodgovorno Pod streho Toliko ton hrane zavržemo samo v gospodinjstvih

"Pomembno je, da slediš trendom, jih občasno prehitevaš ter si s tem pravočasno zagotoviš delež na trgu"

Eva Štraser, ustanoviteljica podjetja Evegreen, si je zeleno politiko podobno že na začetku svoje poslovne poti postavila za cilj. Pred dobrimi petimi leti jo je, medtem ko se je vozila v službo, zmotila gora plastičnih lončkov na polju. Kot zaposlena v družinskem podjetju, specializiranem za brizganje plastike, je začela takoj raziskovati, kako iz organskih materialov ustvariti nov produkt. Po dolgem procesu razvoja je lani nastal lonček iz bioplastike, Evegreen eko lonček in septembra 2019 prejel nagrado kot eden od 44 nacionalnih inovacij GZS.

"Vsako obdobje ima svoje izzive. Pomembno je, da slediš trendom, jih občasno prehitevaš ter si s tem pravočasno zagotoviš delež na trgu," recept za uspeh opiše Štraserjeva.

Evegreen | Avtor: Arhiv Evegreen Arhiv Evegreen

Niso ostali pri lončkih – uporabnikom danes ponujajo zelene rešitve, primerne za vsakodnevno uporabo, kot so krožniki, izdelani iz pšeničnih otrobov, pokopališke kompostabilne eko sveče, zelena poslovna darila … Naravi prijazni eko sveči velenjskega podjetja Evegreen je strokovna komisija GZS prav ta teden dodelila še srebrno priznanje.

Industrijski proizvajalci mrzlično iščejo rešitve za svoj odpad

Za industrijske uporabnike pa razvijajo personalizirane rešitve, pri katerih odpad, ki ga proizvedejo industrijski naročniki, predelajo v zelene produkte. "Te izdelke nato naročnik preprosto doda v svoj prodajni asortiment," pojasnjuje sogovornica. Po njenih besedah jih je prav prvi val koronavirusa opozoril, da industrijski proizvajalci mrzlično iščejo različne rešitve za svoj odpad – ne glede na to, ali so to evropski uvozniki prehrambenih izdelkov ali pivovarne, ki dnevno ustvarjajo odpad od kuhanja piva.

Ponudbo 'zelenih' izdelkov na slovenskem trgu Štraserjeva ocenjuje kot zelo raznoliko, se pa s svojo ekipo v zadnjih dveh letih vedno bolj usmerja prav v reševanje problemov industrijskih kupcev. "Glede na to, da vsak teden prejemamo več konkretnih povpraševanj po personaliziranih rešitvah industrijskih podjetij, je to dokaz, da smo na pravi poti," zaključi sogovornica.

Respiratorne maske N95 COVID-19 IN ODPADKI Gorenjska Kam z uporabljenimi maskami, rokavicami in robci?

V boj proti plastiki za enkratno uporabo

Tudi podjetje Equa se je rodilo kot odgovor na prekomerno količino odpadne plastike v okolju oz. morju. Že samo ime predstavlja njihovo poslanstvo: "Eko zajema bistvo naše blagovne znamke in ekoloških izdekov, aqua pa pokriva celoten spekter hidracije in dobrega počutja v svojem telesu," pojasnjujejo.

Za boj proti plastiki so se odločili s proizvodnjo ekoloških stekleničk, ki so do zdaj po njihovih informacijah nadomestile kar 651 milijonov plastenk, ki bi v nasprotnem primeru onesnažile naš planet.

A pot ni bila lahka. "Sami začetki so predstavljali veliko izzivov, saj smo se morali skoraj vse naučiti in zgraditi od začetka. Vzpostaviti je bilo treba partnerstva za namene proizvodnje, logistike, distribucije, kar nam je s pomočjo izjemne ekipe odlično uspelo," so ponosni.

"Neprestano učenje in neustavljiva energija sta tista faktorja, ki sta na poti najpomembejša"

Letos sicer praznujejo že 10. obletnico delovanja. Kaj se je v tem času spremenilo? "Ko smo začeli poslovno pot, je bil naš fokus večinoma na kreativi, danes smo se naučili dovolj, da lahko razvijamo tehnično dovršene in kompleksne izdeke. Še vedno se srečujemo z izzivi, razvijamo ogromno idej, včasih se v procesu zdijo ideje dobre in jih pivotiramo dalje, ali pa se iz njih le nekaj naučimo. Neprestano učenje in neustavljiva energija sta tista faktorja, ki sta na poti najpomembejša in dajeta rezultate," verjamejo.

Equa steklenička | Avtor: Arhiv Equa Arhiv Equa

Posvečajo se pametni hidraciji

Ves čas aktivno oblikujejo nove kolekcije stekleničk, hkrati pa se vedno bolj podajajo v segment pametne hidracije, kjer po njihovem mnenju obstaja še nezapolnjena vrzel "v smislu dobrih produktov, namenjenih širši množici". Posvečajo se tudi blagovni znamki Goat story, ki ponuja nišne izdelke za "kavoljubce" - kulturo pitja kave želijo še približati širši množici. V prihodnjem letu v sklopu te znamke pričakujejo velik preskok. Poleg tega aktivno razvijajo nove izdelke za širitev kategorije in so v zaključevanju 5. kampanje Kickstarter, ki naj bi luč sveta ugledala že ta mesec.

Pred nekaj meseci pa so trgu predstavili še povsem novo, tretjo blagovno znamko Equa care, ki vključuje linijo ekoloških kozmetičnih in čistilnih sredstev, kjer uporabniki izdelke v prahu doma sami zmešajo z vodo in se tako izognejo odvečni plastični embalaži, v kateri bi jih sicer kupili v trgovini. "Omenjena kategorija se nam je zdela izjemno odprta in neizdelana, poleg tega vsi uporabljamo izdelke za nego telesa in doma, obenem pa dnevno zavržemo ogromno odpadkov. Gre za novo tržno nišo, ki smo jo občinstvu predstavili preko platforme Kickstarter, sedaj pa glede na povratne informacije aktivno delamo na izboljšavah ter pripravah za vstop na trg," pojasnjujejo.

Le 10 % prihodkov ustvarijo doma

Večino izdelkov izvozijo, praktično po celem svetu – od Japonske, Kitajske, Evrope, pa do Severne in Južne Amerike. Za blagovno znamko Equa predstavlja slovenski trg okrog 10 odstotkov vseh prihodkov, za blagovno znamko Goat Story pa le 2 odstotka. "Zaradi majhnosti slovenskega trga je iskanje priložnosti na tujih trga seveda logična poteza za rast. Kljub temu pa bo domač trg vedno največja motivacija za naprej, saj je to trg, na katerem smo zrastli in nam zato njegov odziv pomeni največ," poudarijo.

Po njihovem opažanju slovenska podjetja vse pogosteje integrirajo trajnostno poslovanje v svoje procese, prav tako pa Slovenci postajamo vedno bolj trajnostno ozaveščeni potrošniki. Izboljšuje se tudi infrastruktura in poslovno okolje, ocenjujejo. Še posebej pohvalijo projekt trajnostne transformacije, ki poteka pod okriljem Javne agencije RS za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (SPIRIT), ki jim je pomagal ustvariti še večjo vrednost podjetja in okolja okrog njih.

dezurni@zurnal24.si

Slovenija 01.07.2013, smeti, polni smetnaki ob Grudnovem nabrezju v Ljubljani, f Slovenija Danes začnejo veljati nova pravila za ravnanje s smetmi
Komentarjev 6
  • liacrosni 18:37 06.december 2020.

    www︎.︎Devmar︆.︆net - odličen prrojekt za odrrasle, ki želikko najti parrtnerja za sseks

  • plunexma 15:12 06.december 2020.

    www︎.︎Devmar︆.︆net - odličen prrojekt za odrrasle, ki želijo najti partnerja za sseks

  • blogopox 11:47 06.december 2020.

    www︎.︎Devmar︆.︆net - oddličen projekt za odrrasle, ki želikko najti parrtnerja za seks