Slovenija
21 ogledov

Vsak peti ne čuti recesije

Trgovina Nik Rovan
Najpogosteje se odrečejo nakupu oblačil in obutve ter dopustu.


Osredotočenost potrošnikov se s potrošnje seli na prihodkovno stran,” ugotavlja ekonomistka Maja Makovec Brenčič. Največ jih namreč vpliv gospodarske krize čuti prek nižjih osebnih dohodkov, vse več pa je tudi takih, ki svoje potrošniške navade spreminjajo zaradi psihološkega pritiska medijev in družbe.

 

Nakupi vse bolj premišljeni

 

 

Raziskava, s katero spremljajo ravnanje potrošnikov, kaže, da se je zaradi recesije v zadnjem letu več kot petina vprašanih odrekla nakupu oblačil in obutve, le nekaj odstotkov manj je tistih, ki niso šli na dopust in kupujejo manj hrane in pijače. “Poraba je vse bolj premišljena, omejena in prilagojena,” pravi Makovec Brenčičeva, ki ugotavlja, da je velik preboj na trgu uspel diskontnim trgovinam; število kupcev, ki v njih nakupujejo, se je v zadnjih dveh letih zvišalo za 14 odstotkov.

 

 

Slovensko je zakon

 

 

Potrošniki so izjemno naklonjeni izdelkom slovenskega izvora; skoraj štiri petine povsem zaupajo slovenski hrani. “To je priložnost trgovcev, ki jo morajo zaznati. Da jo bodo lahko izkoristili, pa bodo morali biti tudi konkurenčni, ker je ponudba velika,” še pravi Makovec Brenčičeva.

 

 

Kupci sicer najbolj zaupajo izdelkom s tržnice, sledi pa hrana, kupljena v Mercatorju, Sparu, Tušu, Hoferju in Lidlu.

Komentarjev 1
  • Filipka 10:51 18.april 2013.

    Ja z nakupi v Mercatorju bodo pa potrošniki veliko privarčevali. Pa mercatorjeve trgovine so najdražje pri nas, kaj tam sploh folk še kupuje. O Sparu pa raje ne bi zgubljala besed, ker toliko afer kot so pa oni imeli jim ...prikaži več ne gre več zaupati. Najprej konjsko meso, sedaj pa še piščančje meso madžarskega porekla ki naj bi bilo hudo sporno. Tem tujim trgovskim hišam ne gre več zaupati. Tudi sama že nekaj časa kupujem samo še slovenske izdelke in največ teh dobim v Tuševih trgovinah, kjer tudi največ privarčujem in imam dodatne bonuse in popuste.