Ta konec tedna v Celju poteka dogodek z imenom V službi domovine. Na sejemsko-promocijski prireditvi bodo obiskovalkam in obiskovalcem predstavili poklice v Slovenski vojski – teh je več kot 50– in možnosti razvoja različnih kariernih poti ter opremo, oborožitev in sredstva, ki jih vojaki uporabljajo pri izvajanju svojega poslanstva in nalog.
Celoten program štiridnevne prireditve si lahko pogledate TUKAJ.
Prireditev bo organizirana predvsem za dijake srednjih šol, ki jo bodo obiskali v okviru predmeta Aktivno državljanstvo. Predstavniki uprav za obrambo Celje in Maribor bodo prav tako seznanili vojaške obveznike z vpisom v vojaško evidenco. Na prireditev pa so vabljeni tudi obiskovalci, ki se želijo s pripadnicami in pripadniki Slovenske vojske srečati v živo ter spoznati delček vojaškega vsakdana oziroma se vključiti v Slovensko vojsko.
Na dogodku bosta med drugimi na ogled tudi lahko in srednjekolesno oklepno vozilo Perun in Svarun, s katerimi se bodo obiskovalci lahko zapeljali po poligonu. Taktično-dinamična predstavitev z enotami na tleh in v zraku s preleti helikopterjev Slovenske vojske in vojaškega taktičnega transportnega letala Spartan bo potekala dvakrat dnevno.
Poleg statične predstavitve bodo lahko željni posamezniki praktično preizkusili svojo natančnost na strelskih simulatorjih za avtomatsko puško Noptel. Na simulatorjih se tudi sicer pripadniki Slovenske vojske usposabljajo za dihanje, merjenje in proženje avtomatske puške ter za čim boljše zadetke pred resničnim streljanjem na strelišču z ostrim strelivom.
Kakšni bodo učinki oglaševalske kampanje, vključno z organizacijo tovrstnih promocijskih prireditev, bomo videli kmalu. O tem, koliko mladih se je na račun teh dogodkov odločilo prestopiti v vojaške vrste, predstavniki SV na novinarski konferenci pred dogodkom niso znali odgovoriti.
Res pa je, da so določeni pozitivni rezultati vidni že sedaj. Nekdanji obrambni minister Marjan Šarec je februarja za STA dejal, da so lani v vojski prvič po letu 2010 zaznali več kot 300 novih zaposlitev, kar je preseglo število odhodov v pokoj. Poleg tega je v pogodbeni rezervi še okoli 900 pripadnikov. Ob upoštevanju pogodbene rezerve je tako trenutno v SV več kot 7100 vojakov.
Število vojakov ostaja (pre)nizko
Številčno stanje aktivnih pripadnikov Slovenske vojske je že več let nezavidljivo nizko. Kadrovska podhranjenost v vojaških vrstah predstavlja eno večjih težav, s katerim se že vrsto sooča obrambno ministrstvo. Različne vlade so se na različne načine že lotile reševanja omenjene problematike, a očitno vselej neuspešno.
Številčna podhranjenost ni edina negativna točka, s katero se povezuje Slovensko vojsko. Ta je v slovenski politiki negativnega prizvoka deležna že vse od afere Patria, predvsem takrat, ko je govora o kupovanju nove opreme. Tudi slednja ni prejela posebej lepih besed, saj je bila v preteklosti pogostokrat opisana kot slaba in neprimerna.
Nič kaj pozitivne niso niti ocene o pripravljenosti naše vojske. Vsebina poročila, ki ga vsako leto prejme predsednik RS, se pravzaprav ponavljaja že nekaj let, je pa v zadnjem času opazen rahel napredek. Ocene za delovanje v miru so bile letos dobre, za delovanje v vojni pa ostajajo nezadostne.
Skupni finančni načrt obrambnega ministrstva za prihodnje leto 1,106 milijarde evrov, pri čemer je bilo za letošnje leto glede na že sprejeti proračun za prihodnje leto nižji za 46 milijonov. Proračun Slovenske vojske pri tem predstavlja 75 odstotkov celotnega proračuna ministrstva za obrambo.
V želji po izboljšanju kadrovske popolnjenosti Slovenske vojake je pristojno ministrstvo tudi v tem mandatu sprejelo vrsto ukrepov, tako na normativni kot tudi na organizacijski ravni, s ciljem čim bolj uravnotežiti razmerje med vhodom in izhodom pripadnikov ter dolgoročnega vzdržnega popolnjevanja skladno s kadrovskimi načrti vlade.
Slovenska vojska je v zadnjih letih posebej aktivna na področju oglaševanja. Z obsežno medijsko promocijo, ki si jo je že pred leti zamislil nekdanji obrambni minister Karl Erjavec in vanjo vložil več kot milijon evrov, želijo privabiti čim več kandidatov, da se pridružijo razpoložljivim oblikam sodelovanja. To je trenutno tudi ena izmed prednostnih nalog ministrstva za obrambo (MORS).
"Načrtovana sredstva za oglaševanje in promocijo bodo namenjena za oglaševanje v tiskanih medijih, na radijskih in televizijskih postajah, spletnih portalih, za digitalno oglaševanje, na učnih pripomočkih za učence in dijake, za oglaševanje na študentskih, dijaških in drugih spletnih portalih ter za plakatiranje," so aprila navedli na MORS-u in dodali, da promocijo in oglaševanje vojaškega poklica, možnosti za zaposlitev v vojski in za druge oblike sodelovanja izvajajo z lastnimi resursi.