"Deregulacija cen naftnih derivatov bo onemogočala vladi izvajanje davčne politike, ki stabilizira količino prodanih naftnih derivatov v Sloveniji in blaži šoke gibanja cen nafte," poudarjajo na finančnem ministrstvu.
Po analizi, ki jo je opravil urad za makroekonomske analize in razvoj (Umar), bi se z eno odstotnim zvišanjem cen količina prodanega goriva znižala - za 0,3 odstotka pri bencinu in za 1,5 odstotka pri dizelskem gorivu.
Marže naftnih trgovcev za bencin bi se ob sprostitvi cen dvignile od 15 do 50 odstotkov, za dizel pa med 45 in 80 odstotki, ugotavlja Umar.
"Predlog popolne deregulacije ni sprejemljiv"
Zaradi dviga marž bi se gorivo podražilo. Bencin do 4,3 odstotka, dizel pa do 7,2 odstotka.
Višje cene pa bi pomenile manj prodanega goriva – bencina bi prodali za dober odstotek manj, dizla pa kar za do deset odstotkov manj.
PREBERITE ŠE:
V proračunu bi zato zazevala luknja, ki bi bila velika med 40 do 60 milijonov evrov. Na drugi strani bi se naftnim trgovcem zvišali prihodki za do 83 milijonov evrov.
"Predlog popolne deregulacije cen naftnih derivatov, zaradi občutnega vpliva na javnofinančne prihodke, ni sprejemljiv," so zapisali na finančnem ministrstvu in dodali, da je treba oblikovati in preučiti druge rešitve deregulacije cen, ki ne bi vplivale na stabilnost javnofinančnih prihodkov.
Ali bodo sprostili cene vsaj za kurilno olje, ni znano. Ministrstvo za gospodarstvo je v prvem koraku predlagalo sprostitev cen 100-oktanskega bencina in kurilnega olja, a se bo tudi to očitno prestavilo vsaj za dva meseca, kot kaže pa še za dlje, čeprav se je ministrstvo za finance s tem predlogom strinjalo.
PREBERITE ŠE:
-
Kupiti kurilno olje ali počakati
-
Tvegana poteza, ki jo lahko na koncu plačamo potrošniki
-
Minister za gopsodarstvo bi sprostil cene bencina
-
Regulirane le še cene 95-oktanskega bencina in dizla
Uredbo o oblikovanju cen naftnih derivatov, ki se izteče v torek, je vlada danes podaljšala za dva meseca, ni pa je spremenila, tako kot predlaga minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek.
Pomisleke ima namreč tudi infrastrukturno ministrstvo, ki mora Evropski komisiji tedensko poročati o strukturi cen goriva. Ker sistema za poročanje še niso vzpostavili – predvidevajo, da ga bodo do začetka poletja – vladi predlagajo, da z deregulacijo počaka do takrat.
dezurni@zurnal24.si
Že zdej bi lahko bencinarji dal nižje cene. Cene so omejene samo navzgor, nič niso omejene navzdol. Ampak glej ga zlomka, noben noče dat nižjih cen. Zakaj? Zato ker ima Petrol malo manj kot monopol. In če pri monopolistu pustiš… ...prikaži večš da ti še dodatno viša ceno ja potem si pa res velik dobrega naredu za Slovenijo. Cene bi bile še višje, dobički monopolistov pa tud. Komu to koristi? Malemu Janezu sigurno ne. Samo monopolistom.
Slovenija je odprta za vse naftne družbe, samo preveri koliko % od prodanega litra zaslužijo pri nas in koliko v tujini.Ko boš poznal te podatke, ti bo jasno zakaj se nihče ne odloči gradit v Sloveniji.
Butasto do amena. Zanimivo, da ima Hrvaška nižje cene goriv, pa imajo prosti trg?! In zakaj bi dvignili cene? Očitno na ministrstvu ne znajo povprašat trgovcev, koliko jim je padel promet na obmejnih bencinskih servisih in koliko je na splošno… ...prikaži več padel promet tranzita, ker vsi tankajo v tujini?