“Velik si, kot imaš veliko srce. Donacija pa je majhna. Navzkrižje s samim sabo! Morali bi uporabiti manjša geslo in atribute.” Tako je do Mobitelove humanitarne akcije z omenjenim geslom kritičen strokovnjak za komuniciranje in marketing Miro Kline. Poudarja, da je vsak evro veliko vreden, a “Mobitelova nagrada ni tako velika, kot se delajo velike in dobrosrčne”.
Vrednosti skrivajo
Simobil. Prek množičnih medijev promovirajo le Žur z razlogom. Poudarjajo, da pri tem poiščejo medijske in druge partnerje.
Sami so na dogodek Belemu obroču donirali deset tisočakov. Koliko stane izvedba akcije, je poslovna skrivnost, pravijo.
Tušmobil. Največja družbeno odgovorna akcija Tuša je Pričarajmo nasmeh. Prek nje so letos na letovanje odpeljali 500 otrok. To jih je stalo 112 tisoč evrov. Na vprašanje, koliko so znašali preostali stroški, predvsem oglasov na TV, niso odgovorili.
Donacija 25-krat manjša
Omenjena akcija je zmotila tudi bralko. Nacionalni mobilni operater namreč donira le 20 tisoč evrov, kar je v primerjavi z okoli pol milijona evrov za izdelavo videooglasov in zakup medijskega prostora razmeroma malo, ocenjuje bralka.
To je 25-krat več kot donacija, ki jo z reklamo pravzaprav promovirajo.
Da stroški za to kampanjo znašajo od 400 tisoč do 600 tisoč evrov, ocenjuje tudi Kline: “Največ odpade na videe.
Od 50 tisoč do 60 tisoč na posameznega. Na spletni strani pa je objavljenih šest.” Mobitel nam zneska ni izdal.
Mobitel: To ni edina donacija
Pri Mobitelu pravijo, da pomoči potrebnim namenjajo nekajkrat več sredstev od v oglasih omenjene donacije, a zaradi komunikacijske preglednosti izpostavljajo zgolj to, ki je del širše zgodbe.
Pri tem poudarjajo, da so športniki in tudi mnogi drugi sodelovali brezplačno.
Sicer pa pri državnem podjetju menijo, da tovrstne kampanje pripomorejo k ugledu družbe, in spomnijo, da kampanje, ki izpostavljajo družbeno odgovornost, uporablja tudi konkurenca.
20 tisočakov znaša donacija Mobitela za socialno ogrožene otroke.
500 tisoč evrov znaša vrednost (ocena strokovnjakov) za tovrstno kampanjo v celoti.