Uprava za varno hrano je v prvi polovici aprila opravila 70 inšpekcijskih nadzorov. Nadzirali so predvsem izpolnjevanje higienskih pogojev in ustrezno ravnanje z živili. Odkrili so nekaj pomanjkljivosti in neskladnosti.
"Poseben nadzor je pokazal, da je po uveljavitvi odloka vlade o začasni prepovedi prodaje blaga in storitev nekaj gostincev obstoječo dejavnost razširilo še na dostavo na dom. Pri 28,5 % pregledanih je bilo ugotovljeno, da temu ustrezno niso posodobili dokumentacije notranjega nadzora, pri 7 % pregledanih obratov je bila pomanjkljiva higiena vozila oz. opreme kot tudi vodenje ustrezne temperature med prevozom. Prav tako je bila pri 7% obratov nepopolna registracija obrata. Rezultati nadzora kažejo, da je bila odločitev o posebnem nadzoru upravičena," so o nadzoru zapisali v poročilu.
V 20 primerih je šlo za pomanjkljivo dokumentacijo notranjega nadzora. V večini primerov je manjkal opis postopkov za zagotavljanje hgienskih pogojev in ravnanja z živili pri razvozu. Manjkali so tudi evidenčni listi za čiščenje, beleženje temperature.
V petih primerih niso bile zagotovljene minimalne higienske zahteve za prevozna sredstva, v petih primerih pa ni bila zagotovljena ustrezna temperatura med samim prevozom oziroma evidence niso bile ustrezno vodene. V enem primeru je šlo za neustrezno termično obdelavo jedi.
Enajst pregledov je opravil območni urad Maribor, deset območni urad Ljubljana, devet območni urad Celje, po sedem pregledov sta opravila območna urada Murska Sobota in Postojna, šest pregledov območni urad Kranj, po pet pregledov pa območni uradi Koper, Nova Gorica, Novo mesto in Ptuj.
Inšpektorji so izrekli 22 opozoril po Zakonu o inšpekcijskem nadzoru (33. člen), v 3 primerih pa so izdali ureditvene odločbe z namenom odprave nepravilnosti.
Inšpektorji so med nadzorom opazili tudi druge nepravilnosti. Pet obratov ni bilo ustrezno registriranih pri Upravi za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin. Med drugimi nepravilnostmi poročilo navaja tudi pomanjkljivo higieno opreme in prostorov v obratu, nepodpisane izjave glede obveščanja o bolezenskih znakih zaposlenih, odsotnost dokumentacije notranjega nadzora na lokaciji nadzora ter izdajo jedi potrošnikov izpred samega gostinskega lokala. V teh primerih so inšpektorji izdali 5 opozoril po Zakonu o inšpekcijskem nadzoru (33. člen), v enem primeru so izdali ureditveno odločbo z namenom odprave nepravilnosti, v treh primerih pa so ugotovitve odstopili v reševanje Zdravstvenemu inšpektoratu RS.
Na podlagi vseh ugotovljenih nepravilnosti so inšpektorji izrekli 17 opozoril po zakonu o prekrških, izdan je bil 1 plačilni nalog, 1 odločba o prekršku, v enem primeru pa postopek še ni zaključen.
še malo nas imejte zaprte in bo sigurno boljše 🤡🌎