"Vse bolj nam je onemogočen dostop do javnih storitev, ki jih nujno potrebujemo za uresničevanje svojih potreb na raznih področjih, ker mnogi nimajo potrebnih veščin in znanja za uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij," so zapisali v javnem pismu.
"Opozarjamo vas, da v zadnjih dneh vodstva nekaterih zdravstvenih domov v Sloveniji javnosti sporočajo, da bomo do družinskega zdravnika lahko prišli samo še s pomočjo nekakšnih aplikacij in prijav na njihove portale," še piše v javnem pismu, iz katerega je moč razbrati, da se zdijo sprejete spremembe zdravstvenih domov zanje "pravcata znanstvena fantastika".
"Pogledali smo na nekatere spletne strani zdravstvenih zavodov in ugotovili, da je dostop do osebnega zdravnika po novem možen le prek portala za paciente. Na teh portalih je izrecno poudarjeno, da stiki prek elektronske pošte niso več mogoči. Na portal se je mogoče registrirati v dveh fazah: najprej z enim od digitalnih potrdil, nato pa še z "dvofaktorsko avtentifikacijo"," še opozarjajo.
"V tej državi se še kar naprej pozablja, da je petina prebivalk in prebivalcev starejših od 65 let ter da mnogi nimajo veščin za digitalno komuniciranje, da o "belih" in "sivih" lisah v predmestjih in na slovenskem podeželju, kjer dostop do svetovnega spleta sploh ni mogoč, niti ne govorimo. V Sloveniji po nam dostopnih podatkih samo 51 odstotkov ljudi v starosti od 65 do 74 redno uporablja internet. Pametne telefone pa ima zgolj 58 odstotkov starejših v tej starostni skupini. Podatkov za nas starejše od 74 let pa sploh ni. Očitno nismo več statistično pomembni," ugotavljajo v Sindikatu upokojencev Slovenije.
Kako do zdravnika, se sprašujejo ...
"Po novem zavarovanke in zavarovanci sploh ne morejo več priti v osebni stik s svojim osebnim zdravnikom, če jim to ne omogoči digitalna aplikacija ali uradnik klicnega centra. Ali se tisti, ki so to uvedli, sploh zavedajo, kaj počnejo. Njih je treba poslati na tečaj komuniciranja," so besni v javnem pismu.
"Takšen način komuniciranja med osebnimi zdravniki in njihovimi pacienti, v kakršnega nas sedaj silijo "digitalne aplikacije", je popolnoma nehuman in s človeškega vidika tudi nevzdržen. Svetovni splet je dejansko javen, kljub vsem geslom in drugim varnostnim ukrepom. Zakaj ne bi komunicirali z zdravnikom tako, da bi denimo na Tromostovju v Ljubljani obesili na oglasno
desko, kakšno zdravstveno težavo imamo in zakaj želimo obiskati svojega osebnega zdravnika," so cinčno še pripisali v javnem pismu, pod katerega se je podpisala predsednica Sindikata upokojencev Slovenije Francka Ćetković.
"Menimo, da je nedopustno, da bi ob uvajanju novih tehnologih opuščali vse komunikacijske kanale in klasične dostope do vseh storitev, ki so potrebne ljudem. Razvoja prav gotovo ni mogoče ustaviti, treba pa je zagotoviti, da lahko starejši uresničujejo svoje ustavne pravice tudi na klasičen način."
"Pričakujemo, da boste zagotovili, da ob uvajanju novih tehnologih ne bodo opuščeni vsi komunikacijski kanali in klasični dostopi do vseh storitev, ki so potrebne ljudem. Razvoja prav gotovo ni mogoče ustaviti, treba pa je zagotoviti, da lahko starejši uresničujemo svoje pravice tudi na klasičen način," so zaključili v javnem pismu.
O zaposlenih pacientih, ki se morajo med službenim časom baviti z zdravniško administracijo, pa nič?
Vsi ste z6grešili bistvo. Prejšnja vlada je vedela da to na tak način ne bo mogoče speljati, ampak važne so predvolilne obljube. Sedaj je potrebno ta zakon/ odlok stornirati , premisliti in vse postaviti na novo.
popolnoma se strinjam, te starejše ne more država tako "posilit" z vso to tehniko ... meni ni problem, ker kar ne znam, se bom naučil, ali bom pa še koga naučil, ampak ta stari, ki niso bili na kompu nikoli… ...prikaži več ... lepo vas prosim, pa ne že spet s to kurčevo statistiko ... odločno je treba vztrajat na tem, da so vse javne storitve še vedno osebno ali ročno, karkoli že ... starejšim dostopne vsekakor