Slovenija
18214 ogledov

Uničujejo slovenski raj za "preobilne turiste na e-kolesih"

Sava Bohinjka kolesarska pot
1/6
Balkan River Defence
Gradnja kolesarske poti na enem najbolj neokrnjenih delov Slovenije dviguje veliko prahu. V prenesenem pomenu in dobesedno.

Lani je stekel projekt gradnje kolesarske poti med Bledom in Bohinjsko Bistrico. Trasa teče po dolini Save Bohinjke, pravem biseru slovenske alpske narave.

Projekt je po uradno dostopnih podatkih vreden 17 milijonov evrov, Občina Bohinj si je za financiranje zagotovila 15,6 milijona evrov sredstev iz drugih, predvsem evropskih virov. Pot naj bi bila končana in predana uporabnikom leta 2024.

Kolesarske poti zaradi naklonjenosti evropskih direktiv na sončni strani Alp rastejo kot gobe po dežju. Toda trasa ob Savi Bohinjki je dvignila precej prahu in obrvi.

Pretekli konec tedna se je z zgovorno objavo oglasila civilna iniciativa Balkan River Defence. Gre za gibanje, ki skuša s svojo aktivnostjo povezati adrenalinske športe in znanost na način, ki bo trajnosten in bo ohranjal biotsko pestrost divjih rek.

Na svojih družbenih kanalih je Balkan River Defence objavil posnetek, na katerem je moč videti bagre in tovornjake, ki so parkirani praktično na obrežju reke.

"Na enem izmed bolj izpostavljenih delov nove kolesarske poti so se del trase odločili temeljito zaščititi pred visokimi vodami na zanimiv način; spremenili bodo tok reke. Na prod so dali šest bagrov, šest tovornjakov, dva avtomobila in drobilni stroj za prod, ki le-tega pretvarja v drobljenec, da bo podlaga asfaltu. Vsa ta mehanizacija je dobesedno na vodi, dež pa elegantno izpira njeno olje direktno v Savo, kjer se pravkar drsteči (zavarovani) sulci itak ne najdejo zaradi od kopanja skaljene vode," so zapisali v objavi.

"To seveda ne bo pot, ampak prava asfaltirana cesta, polna glomaznih škarp in nasipov, del nje pa bo celo na podpornih stebrih nad Savo Bohinjko. Zadnji ohranjeni del obale te reke je s tem uničen. Divjadi je onemogočen ali zelo oviran dostop do vode, domačinom so odvzeti zadnji skriti 'placi', obrečni živelj pa se lahko poslovi od miru," so pojasnili svoje ogorčenje.

Lokalnim županom, vladi, pristojnim ministrstvom in Zavodu za varstvo narave RS so očitali, da kolesarsko pot gradijo le zato, da bi se kasneje lahko hvalili, da so "zeleni in napredni" ter da se bodo lahko vozili "preobilni turisti na e-kolesih".

"Ko odročna vas delavnih ljudi, ki trajnost živijo in o njej ne berejo le v priročnikih EU, potrebuje obnovo ceste, da lahko pride do svojih domov, pa denarja na žalost ni, kajne? Ko se kmet odloči, da si pri hiši postavi nujno potreben senik je to prevelik vpliv na okolje, tole je pa ok, kajne?" so še zapisali.

"Zdrava pamet je šla k vragu, vzela sta jo klasična zaslepljenost in pohlep, oba dobro podmazana z EU sredstvi zelenega prehoda. Pa naredi kaj, če moreš ..." so zaključili pri Balkan River Defence.

Komentarjev 25
  • dare326 20:34 03.april 2023.

    Balkan River Defence bi rad imel reke in naravne lepote samo zase oz. za tiste, ki z vesli mahajo po ribah. Do reke se pripeljejo z avti, uživajo in odveslajo. Naj čolne prinesejo na glavi od parkirišča na Bledu, pa ...prikaži več da jih vidimo junake.

  • Avatar Mehičanka76
    Mehičanka76 19:37 03.april 2023.

    Se strinjam s napisanim spodaj!!!! "Zdrava pamet je šla k vragu, vzela sta jo klasična zaslepljenost in pohlep, oba dobro podmazana z EU sredstvi zelenega prehoda. Pa naredi kaj, če moreš ..." so zaključili pri Balkan River Defence.

  • mirror 19:02 03.april 2023.

    Obiščite Tirolsko v Avstriji in Italiji. Povsod hribi, široke ceste čez prelaze, gondole te peljejo na vsak hrib, turistov in njihovega denarja kot toče. Pri nas pa po stotih letih obnavljamo cesto na Vršič in napihujemo ta dosežek. Če imaš ...prikaži več prihodke od turizma lahko zgradiš ceste čez prelaze in tudi kolesarske steze, saj to spet prinaša denar. Pri nas je glavni vir denarja pobiranje parkirnine.