"Po dobrih dveh mesecih, ko se je vzpostavilo šolanje od doma, nam ugodni zdravstveni podatki kažejo, da se lahko učenci in učenke previdno vrnejo v šolske klopi," je na tiskovni konferenci povedal Jelko Kacin. "Na pot odpiranja šol se odpravljajo tudi v drugih evropskih državah ter po svetu. Sosednja Italija ostaja zadržana. Vlada preučuje odprtje določenega dela vzgojno-izobraževalnih ustanov za 18. maja." Vlada bo končno odločitev o vrnitvi v šolske klopi sprejela do konca tega tedna.
V vrtcih bo potrebno ponovno uvajanje
Direktor Zavoda za šolstvo Vinko Logaj je povedal, da so pripravili priporočila za postopno odpiranje šol in vrtcev. "Priporočila za ponovno odprtje vrtcev gredo zlasti v smeri vsebinske priprave, v organizacijo vzgojno-izobraževalnega dela na način, da otroci v vrtcu v čim krajšem času pridobijo občutek varnosti in zaupanja," je poudaril Logaj. "Ponovno odprtje vrtcev pomeni tudi ponovitev uvajalnega obdobja, zlasti za tiste najmlajše. Priporočamo, da vzgojitelji ne hitijo z izvajanjem programa, četudi ne bodo vsi cilji kurikuluma doseženi."
Čim več gibanja
Priporočajo tudi, da vse priložnosti izkoristijo za gibanje otrok. "Kotički naj bodo opremljeni z materiali, ki se lahko pogosto menjajo," je poudaril Logaj. "Pozorni naj bodo na čustvene stiske otrok in naj jim dajo priložnost, da ta čustva tudi izrazijo. Način dela in pristop do otrok sta mnogo bolj pomembna od same vsebine. Postopoma verjamem, da bomo prišli v ustaljene načine delovanja. Glede higienskih priporočil smo sestavili protokole, menimo, da bo v sodelovanju s starši to uspešno steklo."
Postopno poglabljanje znanja
Priporočajo prilagoditveno obdobje in postopno poglabljanje znanja, doseženega pri šolanju na daljavo. "Učitelji naj bodo še posebej občutljivi na doživljanje varnosti in zmanjšanje negotovosti v šolskem prostoru, svoje tesnobe naj ne prenašajo na učence in naj ne razmišljajo, da se da ob vstopu v razrede vse takoj nadoknaditi," je dejal Logaj. "Poudarek naj bo na individualnem delu, učitelji naj upoštevajo individualne razlike in se posvetijo tistim učencem, ki v času šolanja na daljavo niso uspeli doseči vseh izobraževalnih ciljev. Ocenjevanje naj poteka le, ko je to potrebno, prej naj se dosledno izvajajo preverjanja znanja."
Kaj pa tisti, ki ostanejo doma?
Kako bodo poskrbeli za učence, ki iz zdravstvenih razlogov ne bodo prišli v šolo? "Njim naj naloge prilagodijo," je dejal Logaj. "Vemo, da so učitelji tudi v preteklosti poskrbeli za učence, ki so iz upravičenih razlogov izostali od pouka."
Na vprašanje, kako preprečiti, da se otroci ne bodo družili, Logaj odgovarja, da interakcije med otroki ni možno preprečiti.
Priporočila in smernice z vidika pedagoške in zdravstvene stroke pomenijo veliko spremembo v načinu delovanja, dodaja, zato so priporočili pripravo protokolov: Prepričan sem, da bodo učitelji temu kos.
V prvi triadi bo potrebnih veliko več učiteljev, saj je bilo do zdaj v oddelkih več učencev, kot je po novem dovoljeno zaradi zdravstvenih razlogov. „Z notranjo organizacijo bodo ravnatelji uredili, da bodo pouk izveden znotraj delovnega časa. Imamo učitelje podaljšanega bivanja pa učitelje za dodatno strokovno pomoč. Zdi se mi, da je v prvi triadi organizirati kvaliteten in varen pouk,“ je prepričan Logaj.
Na vprašanje, zakaj se v šolo vračajo devetošolci, ko bodo skoraj vsa ocenjevanja zaključena, pa odgovarja, da gre za zaključek šolanja in da se šolarjem spodobi zagotoviti primeren zaključek in dodaja, da lahko hkrati v tem času zapolnijo vrzeli znanja.
Četrtošolci, nekateri imajo le devet let, so po njegovih ocenah nekaj dela gotovo sposobni sami opraviti doma, vsega pa v takšni meri, kot ko so bili doma skupaj s starši, ne bodo mogli. Veliko staršev mora namreč v službe, za otroke od četrtega do osmega razreda pa šola ostaja zaprta.
Beovićeva: varno je
Vodja svetovalne skupine v okviru ministrstva za zdravje Bojana Beović je na vprašanje, kaj glede šol svetuje pred ponedeljkom, odgovorila, da je vstop v šolo glede na epidemiološke razmere sorazmerno varen. "Pripravljena so bila natančna navodila, ki to varnost še dodatno povečujejo. Mislim, da naj se šole veselijo, tveganje ni veliko. Smiselno pa je, da se učimo novih načinov vedenja, kako ne prenašati virusa."
Otroci so odgovorni, pa bodo lahko brez mask v šoli, oni otroci v parlamentu bodo pa še vedno morali nositi maske, ker so neodgovorni.
Baje hočejo prekuženost. Kako se to doseže? Očitno marsikomu to ravno ni jasno :(