Slovenija
25 ogledov

Twitterju prednost pred alkoholom

Facebook Žiga Gorišek
Ljudje se težje uprejo uporabi socialnega omrežja Twitter ali preverjanju elektronske pošte kot kajenju ali pitju alkohola, so pokazali rezultati raziskave.

Raziskava univerze v Čikagu, v kateri je sodelovalo 205 ljudi v starosti med 18 in 85 let iz nemškega mesta Würtzburg in njegove okolice, je pokazala, da se ljudje lažje uprejo hrepenenju po uporabi socialnih omrežij in drugih medijev kot spanju in spolnosti, kjer naj bi bili potrebi močnejši, je na svoji spletni strani objavil britanski časnik The Guardian.

Udeleženci raziskave so 14 ur sedem dni zapored sedemkrat prejeli sporočila, na katera so lahko odgovorili, ali so v tistem trenutku ali v zadnjih 30 minutah začutili močno željo, kakšne vrste željo, stopnjo njene moč, če je bila ta želja v navzkrižju z drugimi željami in če so se ji uprli ali jo zadovoljili.

Znanstveniki so ugotovili, da je čez dan moč volje upadala, največkrat pa je samonadzor zatajil pri želji po uporabi medijev.

Prav tako so se ljudje težko uprli želji po delu, lažje pa so se odpovedali športu, spolnim potrebam in nakupovanju, kar je po mnenju Wilhelma Hofmanna, vodje raziskave, presenetljivo, če pomislimo na to, kako pomembno mesto imajo v moderni kulturi spolni impulzi in potrebe po zapravljanju denarja.

Nizko hrepenenje po tobaku, alkoholu

Poleg tega so v raziskavi ugotovili tudi, da je bilo relativno nizko hrepenenje po tobaku, alkoholu in kavi, kar je v nasprotju s "stereotipom, da odvisnike naprej poganjajo neobvladljivo močne želje".

Po mnenju Hofmanna se je željam po uporabi medijev težko upreti zaradi njihove dostopnosti in zaradi občutka, da aktivnosti na tem področju "ne stanejo veliko".

"Z alkoholom in drogami je več stroškov – dolgoročnih kot tudi denarnih, priložnost pa ni vedno prava. Čeprav ima vdajanje medijem manj posledic, lahko pogosta uporaba ukrade veliko časa," je še dodal Hofmann.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.