Slovenija
33 ogledov

Turiste vozijo tudi na črno

Ladja v pristanišču Suzana Kos
Siva ekonomija. Javna tajna v Kopru je, da del potnikov s turističnih ladij po Sloveniji prevažajo na črno. Pristojni. Na davčni upravi ne razkrivajo podatkov, na prometni inšpekciji pa molčijo.

"Mi smo obvestili vse, tudi pristojne inšpekcije, pa se ne zgodi nič. Turiste s potniških ladij še naprej vozijo na izlete na črno, z zasebnimi avtomobili," razlagajo koprski taksisti in nam pokažejo fotografije v dokaz svojih trditev. Poslali so jih tudi prometni inšpekciji; od tam na naša vprašanja v dveh dneh niso odgovorili, z davčne uprave pa so nam odpisali, da "razpolagajo z določenimi informacijami, vendar nam zaradi instituta davčne tajnosti podatkov ne morejo razkriti".

Turiste na lastno odgovornost

Ko smo se pogovarjali s taksisti na koprskem potniškem terminalu, smo tudi sami videli kombi za prevoz ljudi brez oznak, ki se je ustavil na postajališču ob terminalu, kamor taksistom sicer ni dovoljeno. "To ni stvar občine.Seznanjeni smo s temi zadevami, ampak pri teh prevozih na črno občinski redarji ne morejo nič. To naj uredijo inšpektorji. Mi smo za to, da poskušamo v Koper pripeljati čim več ladij," komentira Jana Tolja, svetovalka koprskega župana, pristojna za potniški terminal.

Strinja se, da so prevozi na črno težava, saj gre za sivo ekonomijo, še večja težava pa je, ker se dejansko ne ve, kdo, kam in koliko turistov je odpeljanih na izlete ob postanku ladje v Kopru. Letos bo teh turistov nekaj čez 60 tisoč; podobne so tudi napovedi za prihodnje leto. "Potniki gredo s temi prevozniki na črno na lastno odgovornost, je pa to zoprno tudi za ladjarje, saj se turistom na poti lahko kaj zgodi," dodaja Tolja.

"Ne da se preprečiti"

"Teh tako imenovanih prevozov na črno se ne da preprečiti. Kolikor vem, je inšpekcija pogosto na potniškem terminalu. Sicer je pa tako, da sta na potniških ladjah dve kategoriji potnikov: prva se odloči za organizirane aranžmaje izletov po kopnem – z njo se ukvarja naša agencija –, druga pa se na izlet odpravi drugače. Bom rekel nekoliko lepše – gredo v lastnem aranžmaju," komentira Janez Maček iz agencije Atlas Express.

Koliko turistov s potniških ladij, ki pristajajo v Kopru, prepelje na izlete njegova agencija, je poslovna skrivnost. "To je pomemben del našega poslovanja. Najbolj priljubljena je Ljubljana, poskušamo pa promovirati tudi lokalno okolje. Tako smo na primer pretekli torek v Piran odpeljali 400 Avstralcev," dodaja.

Zavarovalnine v nebo

Ladjarji za to dejavnost od agencije zahtevajo visoka zavarovanja; samo vrednost zavarovanja za odgovornost za prometna sredstva, s katerimi prevaža potnike z ladij, je pet milijonov evrov. "Zavarovani smo pri zavarovalnici v ZDA, saj tako visokega zavarovanja pri nas nismo mogli dobiti. To je za nas visok letni strošek, zavarovati pa moramo še pet drugih odgovornosti. Dodatna zavarovanja ladjarji zahtevajo na primer tudi, če potnike peljemo na izlet, na katerem so ti športno dejavni, na primer na rafting," še razlaga Maček. O tem, koliko potnikov odpeljejo in kdaj se bodo vrnili, morajo vsakokrat obvestiti odgovorne na ladji; na največjih križarkah je sicer tudi po več tisoč potnikov.

Komentarjev 3
  • frogstomp 15:13 04.september 2013.

    posvoje mi je boljš, da nihče ne ukrepa.. ker smo se lahko načuil će dostikrat, da če se ukrepa.. se ukrepa tako, da je slabše za vse nakoncu...

  • alfredo 06:44 04.september 2013.

    Vsi vedo, nobeden ne ukrepa. kako poznano...

  • gornik 23:47 03.september 2013.

    Zakaj bi se pa kaj zgodilo saj so na pravi strani.Proti našim pa ja ne smemo ukrepati.