Proizvajalec Hewlett-Packard denimo ponuja posebej velik paket črnila za ceno 28 evrov, s katero
naj bi bilo možno natisniti dvakrat več, kot z običajnim paketom. Toda ko so sodelavci švicarske
televizijske oddaje Kassensturz izvedli poizkus, jim je tiskalnik že po nekaj natisnjenih straneh
javil, da je črnila skoraj zmanjkalo.
Toda demonstratorji so mirno nadaljevali z delom. Opozorilo tiskalnika je bilo lažno, saj je
bilo v kartuši še več kot 50 odstotkov črnila. Hewwlett-Packard je v izjavi za javnost pokazal s
prstom na svoje stranke, ki želijo, da so obveščene, kadar gredo zaloge črnila h koncu.
Podobni tudi drugi
Strategija, ki jo uporablja HP, je opazna tudi pri drugih proizvajalcih, ki po eni strani s
poceni tiskalniki vabijo kupce, da jih potem pri kartušah oziroma črnilu udarijo po žepu. Podjetja,
ki se ukvarjajo s polnjenjem domnevno praznih kartuš, po poročanju portala Orf ugotavljajo, da so
kartuše v povprečju do ene petine še polne. V ozadju je preračunljiva gesta proizvajalcev: čim prej
se kartuša (na videz) izprazni, tem hitreje bo uporabnik kupil novo.
Kreativnost proizvajalcev pa s tem še ni izčrpana. Kdor z barvnim tiskalnikom Epson nekaj
časa tiska le v črni barvi, lahko pričakuje opozorilo tiskalnika, da je zmanjkalo preostalih barv.
Epsonovi tiskalniki namreč uporabljajo barve tudi pri črnobelem tiskanju. Ko tiskalna glava izvede
rutinski postopek čiščenja, so očiščene tudi barvne brizgalne šobe. Ker tiskalnik ne ve, s katerimi
barvami je nazadnje tiskal, pri čiščenju zmeraj porabi nekaj črnila sleherne barve. Zato za vsako
čiščenje uporablja vse barve.
Sodelavci računalniške revije c’t zato predlagajo uporabo alternativnih črnil, ki naj bi se v
številnih primerih odrezale bolje kot originali. Še najlažja naj bi bila uporaba alternativnih barv
pri tiskalnikih Epson. Namesto črnila HP pa lahko uporabite črnilo proizvajalcev Data Becker ali
Digital Revolution.