Slovenija
2756 ogledov

Trend: lani smo jih uvozili že 16.400!

Električno kolo Andrej Leban
Nekateri so v poletje že dodobra zakorakali, drugi so se raje zapeljali. O tem pričajo podatki, ki v zadnjem času beležijo večji uvoz koles kot desetletje poprej, narašča pa tudi zanimanje potrošnikov za električna kolesa.

Električna kolesa so lahko primerna za vse vrste kolesarjev. Od gorskih do mestnih in cestnih, ki bi želeli pri kolesarjenju na delo ali želen cilj prihraniti dragocen čas, kot tudi za ljudi, ki jim zdravje ne dovoljuje čezmernih naporov. 

Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) naj bi v letu 2017 uvozili nekaj manj kot 1.500 električnih koles, lani pa že skoraj 16.400.

Ker so električna kolesa običajno dražja, je skupna vrednost njihovega uvoza zdaj že primerljiva z vrednostjo uvoza klasičnih koles, ki se je lani gibala okoli 82.600 koles. O njihovi priljubljenosti med potrošniki, cenah in dostopnosti smo spregovorili s prodajalcem ene izmed specializiranih prodajaln.

Kolo, kolesarjenje | Avtor: Profimedia Profimedia

Prodajalec Aleš, ki dela v prodajalni Hervis na Ptuju nam je zaupal, da je zanimanja za nakup električnih koles v zadnjih let zmeraj več. Cene električnih koles v njihovi ponudbi se gibljejo med 1.100 in 2.500 eurov. Povpraševanje je višje za cenovno ugodnejše produkte, dobavljivost je visoka. 

V športni trgovini Dechatlon pa so nam zaupali, da je električna kolesa pri njih možno kupiti zgolj v spletni prodajalni, v trgovinah jih zaenkrat še ne prodajajo. Zaupali so nam, da je dobavljivost koles dobra, natančnejših podatkov o zanimanjih spletnih potrošnikov zaradi njihove zaupne narave, niso želeli deliti. 

Zdi se ji potrata denarja

Da je kolo nepogrešljivo prevozno sredstvo sploh v poletnih mesecih, se strinja veliko ljudi. Eden izmed njih je tudi mladi Slovenec Matija, ki se je v lanskem letu tudi sam odločil za nakup električnega kolesa, saj se v prostem času rad poda tudi na bolj zahteven, hribovit teren. Povedal nam je, da svoje investicije ne obžaluje in da se je izbira velikokrat izkazala za praktično, sploh pri premagovanju daljših in napornejših razdalj. Pogovarjali smo se tudi z Branko, ki je prebivalka Ljubljane in še zmeraj prisega na navadno kolo. Zaupala nam je, da je kolo njen zvest spremljevalec na vsakodnevnih poteh po našem glavnem mestu. "Zdi se mi praktično, ker je prestolnica razmeroma ravna," pove in doda, da bi se ji v dani situaciji nakup električnega kolesa zdel kot potrata denarja, saj zaenkrat z navadim dospe do vseh želenih ciljev in še poskrbi za svoje telo. 

Ljubljana ulica ljudje | Avtor: Profimedia Profimedia

Namen poti, ki jih Slovenci prevozimo s kolesi, je največkrat prosti čas. V letu 2021 smo prebivalci Slovenije opravili 3,8 milijona dnevnih poti, na njih pa smo skupno prepotovali kar 11,5 milijarde kilometrov. Približno dve tretjini poti, opravljenih s kolesom, je bilo krajših od petih kilometrov, še navaja SURS.

 

Komentarjev 3
  • Avatar Leon
    Leon 07:21 29.avgust 2022.

    https://www.dnevnik.si/1042995729?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=jutro20220829

  • Avatar Leon
    Leon 07:19 29.avgust 2022.

    Za varno kolesarjenje je predpogoj urejena prometna infrastruktura in prometna zakonodaja ter nadzor kršitev.