"Res je sicer, da v teh zastojih ostajajo večinoma tujci, kar pa ne pomeni, da se v tujini kaj takega ne more zgoditi tudi nam. Pravilno razvrščanje na avtocesti zato lahko reši življenje. Pa v tem reševanju ne gre vedno samo za nesreče, možna so tudi posredovanja reševalnih služb v zastojih zaradi zdravstvenih težav udeležencev ali obvoza, če npr. vzporedne ceste niso prevozne. Ni potrebno veliko, na sredini je treba pustiti prost samo reševalni pas," sporočajo gorenjski policisti.
Na voznem pasu zavijte skrajno desno, na prehitevalnem levo
Vozila na voznem pasu se morajo razvrstiti na desno stran do robne črte, vozila na prehitevalnem pasu pa na skrajno levo stran do robne črte. V zastojih udeleženci ne smejo zapuščati svojih vozil, ne smejo se sprehajati po avtocesti ali igrati na njej, ne smejo obračati vozil, voziti vzvratno ali celo v nasprotni smeri. Zadnji v koloni udeležence, ki prihajajo za njim na zastoj opozori s prižganimi smerniki.
Primer pravilnega razvrščanja na zgornjem koncu gorenjske avtoceste si lahko ogledate v spodnjem video posnetku.
Na gorenjski avtocesti (od cestninske postaje Torovo do Karavank) se je letos sicer zgodilo preko 70 prometnih nesreč, največ zaradi neprilagojene hitrosti in nepravilne vožnje po prometnem pasu. Prekoračena hitrost na avtocesti je na prvem mestu tudi pri ukrepih gorenjskih policistov – letos je bilo prehitrih že okoli 500 voznikov.
"V izogib večjim težavam pred zastoji svetujemo tudi ustrezno načrtovanje poti, upoštevanje prometnih razmer in uporabo vzporednih cest. Vozniki naj opravijo tudi več postankov in počitkov, če so utrujeni, in uživajo osvežilne brezalkoholne pijače. V postankih na avtocestah pa naj uporabniki pazijo na svojo lastnino in premoženje – vozila naj bodo zaklenjena, okna zaprta, vredne stvari pa ustrezno shranjene in pod nadzorom," še svetujejo policisti.
dezurni@zurnal24.si
Serjete.In kam ter kako se naj razvrstijo na takoimenovani štajerski avtocesti, ki si sploh ne zasluži svojega imena, ampak bi morala nositi ime hitra cesta.