Izguba Slovenskih železnic se po Mesovih besedah niža in naj bi bila po rebalansu, ki ga predlaga vodstvo, ob koncu leta minimalna, v letu 2013 pa naj bi železnice po načrtih ustvarile pozitivno poslovanje. Ob tem Mes poudarja, da bodo železnice do konca leta za odpravnine namenile od pet do šest milijonov evrov.
Tovorni promet v prvi polovici leta je v primerjavi z lani beležil upad prihodkov. "Medtem ko je bilo lansko prvo polletje zelo dobro, smo v drugi polovici lanskega leta beležili upad in ta se je v prvi polovici letošnjega leta nadaljeval," je pojasnil Mes.
Prihodki tovornega prometa Slovenskih železnic so se v prvi polovici leta znižali za približno 10 odstotkov.
Slovenske železnice tako beležijo približno tolikšen upad prihodkov kot konkurenčne železnice, torej italijanske, hrvaške, avstrijske, kjer upad znaša med osmimi in 30 odstotki.
Mes sicer upa, da bo rezultat ob koncu leta boljši kot lani.
Na mehak način zmanjšujejo število zaposlenih
Skladno z maja letos podpisanim dogovorom o ukrepih za izboljšanje poslovanja na več področjih, ki bo letos prinesel 14,2 milijona evrov prihrankov, prihodnje leto pa 14 milijonov evrov prihrankov, namreč železnice na mehak način zmanjšujejo število zaposlenih. Kot je dejal Mes, je od konca maja že 500 delavcev podpisalo odpovedi in v tem letu odhajajo iz podjetja.
Skladno z dogovorom se bodo železnice tudi notranje reorganizirale. V torek je predlog notranje reorganizacije potrdil svet delavcev kapitalsko povezanih družb, zdaj ga mora potrditi še poslovodstvo, je dejal Mes in dodal, da bo nova organizacija zaživela v nekaj mesecih.
"Pripravljamo sistemizacijo, plan kadrov, bistveno se spreminja organizacijska struktura, zmanjšuje se število delovnih mest, zaposleni dobivajo nove pogodbe ... gre za velik in zahteven proces, ki vključuje 8000 ljudi v devetih podjetjih," je pojasnil generalni direktor železnic.
Nujnost čimprejšnje izgradnje drugega tira
Glede napovedanega ukinjanja mednarodnih vlakov s strani hrvaških železnic je Mes dejal, da se s hrvaškimi železnicami pogovarjajo za ohranitev vsaj nekaj linij. Se je pa treba po Mesovih besedah zavedati, da so vse nacionalne železnice v rdečih številkah in optimizirajo procese, ukinjajo nerentabilne linije; podobnih ukrepov se denimo lotevajo tudi italijanske železnice. To bo po njegovih besedah trend tudi v prihodnje.
Mes je izpostavil nujnost čimprejšnje izgradnje drugega tira med Koprom in Divačo. Ta je, kot je poudaril, bistveno bolj pomemben za Slovenske železnice kot za Luko Koper, saj bi se z dobro infrastrukturo promet po železnici povečal.
Tovorni promet sicer po Mesovih besedah potrebuje ogromno sredstev in strateški partner, ki bi zagotovil kapital in tovor, bi bil dobrodošel. "To je vsekakor ena od ključnih smernic v prihodnjih letih," je zatrdil.