"Zavarovanje je v prodaji že dve leti in smo ga oblikovali na podlagi povpraševanja ljudi, saj v preteklosti zavarovalnice sploh niso želele ponuditi nezgodnih zavarovanj za starejše od 75 let," so se odzvali v zavarovalnici Vzajemna na očitke Zveze društev upokojencev Slovenije (Zdus) o zavajajočem trženju nezgodnega zavarovanja za starejše od 65 let.
Poudarili so, da so edini, ki pod posebno ugodnimi pogoji ponujajo taka zavarovanja tudi za starejše, ki za druge zavarovalnice niso zanimivi, saj se večkrat poškodujejo. Zavarovanje so oblikovali kot vseživljenjsko, saj je do izplačila zavarovalnine zavarovanec upravičen tudi po 85. letu do smrti.
O pritožbah niso bili obveščeni
Nad odzivom Zdusa so bili presenečeni tudi zato, ker od njih niso prejeli nobenega klica ali pritožbe, prav tako se nanje ni obrnil noben prizadeti starejši. Zdus je namreč medije obvestil, da agenti Vzajemne manipulirajo z bodočimi zavarovanci, in sicer tako, da jih prepričajo, da je po telefonu zavarovanje že sklenjeno (podpis pogodbe je torej le še formalnost), starejši na podlagi pogovora menijo, da bodo morali brez tega zavarovanja doplačevati za bolnišnično zdravljenje, ter jih ne obvestijo, da odškodnine ne bodo prejeli, če je nezgoda posledica bolezni ali so posledice nezgode povezane z boleznijo.
Zlomov zaradi osteoporoze ne krijejo
To je sicer zapisano v splošnih pogojih, in sicer, da niso kriti morebitni zlomi kosti, če je bila zavarovancu pred sklenitvijo zavarovanja postavljena diagnoza osteoporoze. Če pa mu je bila postavljena po tem, je krit prvi zlom, vsi drugi pa ne več. V pogojih so navedene tudi odškodnine za posamezne zlome, odškodnine za težke operacije zaradi nezgode, zavarovanje vsebuje tudi nadomestilo za bolnišnično zdravljenje, odškodnino za nezgodno smrt ali invalidnost.
V Vzajemni so poudarili, da je Zdus lani to zavarovanje celo predstavljal svojim članom s 3.400 prostovoljci in ga predstavil v svojem glasilu. Zatrdili so, da pri prodaji teh zavarovanj sodelujejo s pogodbenimi zastopniki, ki morajo delovati profesionalno, in če bi bili seznanjeni z domnevnim zavajanjem, bi ukrepali. "Pri aktivni prodaji se vedno lahko zgodi, da v množici stikov med kakšno stranko in agentom nastane tudi nesporazum, kar je popolnoma človeško," pravijo in dodajajo, naj jih o dilemah stranke obvestijo.