Nakupovalni optimizem zaradi ugodne gospodarske rasti beležijo tako rekoč povsod po Evropi, tudi na Hrvaškem na primer, številne njihove kupce pa smo lahko v teh dneh videvali tudi po naših trgovinah.
"Lahko bi rekla, da danes prevladujejo Hrvati, pa tudi Srbi," nam je v soboto v eni od ljubljanskih Sportininih trgovin, kjer prodajajo oblačila priznanih in dragih svetovnih blagovnih znamk, zaupala tamkajšnja prodajalka:
"Vse te trgovine imamo tudi pri nas, vendar so izdelki v njih nekoliko dražji, pa še navadili smo se," nam je na vprašanje, zakaj po nakupih v Ljubljano, zaupal hrvaški kupec; skupaj z družino so se na ta dan v prestolnico pripeljali z Reke.
Hrvati so namreč zaključevali zimske počitnice, pot nazaj pa izkoristili tudi z nakupe na razprodajah, so nam pojasnili trgovci:
"Tako je vsako leto, ne glede na to, da ne dobijo več povračila davka. Očitno so se navadili kupovati pri nas, zato prihajajo tudi po vstopu v EU," razmišlja prodajalka v trgovini s čevlji: "Pri vas je enostavno večja izbira, pa tudi nekoliko ceneje," je dodal Zagrebčan, ki je sebi in sinu kupoval čevlje znane in precej drage blagovne znamke.
Leto 2008 bo zelo težko dohiteti
Čeprav podrobnješih podatkov o božično navoletnih in nakupih v času januarskih razprodaj še ni, na naši trgovinski zbornici ugotavljajo, da kljub okrevanju našega gospodarstva o vidnejšem okrevanju trgovinskega sektorja še ne moremo govoriti.
Statistični podatki sicer kažejo rahlo izboljšanje, realni dohodek v trgovini se je namrečv obdobju od januarja do novembra leta 2015 glede na enako obdobje letos , povečal za 0,8 odstotka.
Vendar, tako na zbornici, kljub napovedim o visoki rasti Slovenija še nekaj let ne bo dosegla ravni iz leta 2008: "Iz primerjave prihodkov v obdobju januar – oktober 2015 z istim obdobjem leta 2008 je razvidno, da so se prihodki v trgovini na drobno znižali za 13,8 %, v trgovini na drobno brez motornih goriv pa za 15,6 %," pesimizem trgovcem pojasnijo na zbornici.
Trgovce skrbi začetek leta
Večina prebivalcev ohranja varčevalne navade minulih let
Trgovci se zavedajo, da so se nakupovalne navade Slovencev močno spremenile. Nakupujemo bolj načrtno, manj impulzivno, vse pogosteje izbirajo izdelke v akciji.
Nekaj optimizma, vendar še daleč od željenega
V Intersportu kljub temu opažajo, da vrednost povprečne košarice se ni bistveno spremenila glede na predhodno leto, se je pa povečala prodaja opreme višjega cenovnega razreda.
Preberite še: Zapravili boste 320 in dobili darilo za 14 evrov
Da smo Slovenci denar še vedno puščamo v nogavicah, opažajo tudi v Mercatorju, od koder so nam spročili, da so njihovi kupci decembra kupovali predvsem izdelke za praznično mizo, za obdaritev in okrasitev in pri tem kombinirali izdelke različnih cenovnih in kakovostnih razredov: "Kupci so torej še vedno racionalni, opažamo pa nekaj več optimizma.Tako so novosti, ki smo jih v Mercatorju letos ponudili, denimo gurme izdelke, kupci zelo dobro sprejeli," je pojasnila predstavnica za stike z javnostmi Tanja Durin in dodala, da je v Mercatorju decembra promet od deset do trideset večji kot običajno.
vanda.levstik@zurnal24.si
"Nižja brezposelnost, višje plače, vse to bi lahko pomenilo, da slovenski potrošnik zapravlja več. Pa kot kaže ni tako, trgovci namreč sporočajo, da se slovenski kupci še vedno oklepajo starih varčevalnih navad"NI tako nizka brezposelnost pa tako veliko blagostanje… ...prikaži več kot je bilo leta 2008. Tako da pričakovat da bo potrošnja iz leta 2008 dokler se to ne uredi.
Raje bi dali naslov slovenski potrošnik prišel k pameti ...
spustite cene, pa bomo kupovali. Ne da je cena hrane v šparu v avstrijskem visokogorju nižja kot v ljubljani...