Slovenija
55 ogledov

Slovenec še enkrat potopil Concordio

Costa Concordia, simulacija
1/6
Marko Perkovič
Marko Perkovič je za italijansko obalno stražo pripravil računalniško analizo in animacijo zadnje poti Coste Concordie. Na podlagi izsledkov ne ve, zakaj je kapitan tako dolgo čakal z evakuacijo potnikov.

Vodja simulacijskega centra za šolanje in posredovanje v izrednih okoliščinah na morju s fakultete za pomorstvo Marko Perkovič je za italijansko obalno stražo pripravil računalniško analizo in animacijo zadnje poti Coste Concordie. Video in izsledke, do katerih je prišel, je predstavil tudi nam. Celoten potek plovbe ladje si lahko ogledate v zgornjem posnetku.

Prepozen manever

"Ladja je prepozno izvedla zadnji manever show offa, pozdrav otoka," nam je v pogovoru dejal Perkovič, ki se je v raziskavi ukvarjal predvsem z navigacijskimi sistemi. Po podatkih kapitana naj ne bi bilo čeri, na katere je nasedla ladja. "Takoj sem testiral tri različne elektronske sisteme. Ugotovil sem, da vse tri karte kažejo čeri. Prav tako vsi trije elektronski sistemi, ki jih ladja mora imeti, oddajajo alarm, ko se približuješ čerem. O tem sem takoj obvestil italijansko obalno stražo, s katero sodelujem že nekaj let."

Najprej je zalilo strojnico

Simulacija, ki jo je napravil Perkovič, kaže, kako je ladja kljub blagemu zavoju trčila v čeri. "Trčenje je odprlo ladjo na področju strojnice in jo poplavilo. Ker so v strojnici tudi agregati, je na ladji zelo hitro prišlo do popolnega izpada električne energije. Čez nekaj sekund so se zagnali zasilni agregati. Ker je imel poveljnik podatke, da je strojnica poplavljena, je želel ostati čim bližje obali, da bi olajšal reševanje. Vrgel je sidro, a ga je v trenutku odtrgalo. Voda na tem delu je visoka, tudi teren je zelo slab," je povedal Perkovič in dodal, da je ladjo začelo znašati, nosil jo je veter, ker ni bilo energije.

"Domneval sem, da je ladjo poplavilo še kje drugje kot v strojnici. In to se je izkazalo za resnično. Potapljači so to potrdili, saj je ladja na številnih mestih predrta, če ne drugje, vsaj tam, kjer je bil stabilizator."

"Ne vem, kaj je delal uro in pol"

"Napaka poveljnika je bila, da ni pravočasno pripravil manevra. Če bi imel plovno pot že vrisano, bi mu že uro prej javilo, da pot ni v skladu z varnostnimi kriteriji. V vsakem primeru je bilo dovolj časa (in rešilnih čolnov), da bi lahko v organizirani akciji rešili prav vse potnike. V uri in pol bi lahko prestavil celo ladjo. Ladja bi morala biti evakuirana v pol ure. On pa je imel uro in pol časa. Verjetno je čakal, da se približa obali, in se ni mogel več ustaviti," nam je še povedal Perkovič.

Komentarjev 4
  • sailor 11:58 27.januar 2012.

    Ajoj gospa Lucija ...Ladja Concordia ni bila potopljenaniti prvič, niti drugič,pač pa je samo nasedla!

  • 1111 17:16 23.januar 2012.

    ...tisti, ki je navigau...dobro ve, kako so take zadeve opremljene in je skoraj ne mogoče, da se zgodi kaj takega! ...razen če zavarovalnica misli drugače...

  • 1111 16:43 23.januar 2012.

    ...res dober naslov...idioti!!!