Janez Puh, ki se je rodil 27. junija 1862 v Sakušaku v Slovenskih goricah, se je sprva zelo navduševal nad kolesi, ki so ob koncu 19. stoletja začela prihajati iz Velike Britanije. Med drugim je tako obiskal Daimlerja in Benza ter podrobno pregledal njune motorje, saj je hotel z njimi opremiti svoja kolesa.
Kmalu mu kolo ni bilo več dovolj, saj je hotel izdelati motocikel.
To mu je po daljšem preizkušanju in izpopolnjevanju tudi uspelo in tako je leta 1906 njegov motocikel doživel velik uspeh na sloviti dirki za pokal Gordon-Bennet.
Tekmovalec je namreč lahko z njim vozil s povprečno hitrostjo 77 kilometrov na uro.
Zelo velik pomen za avtomobilsko industrijo
Hkrati z motocikli je Puh razvijal tudi avtomobile. Kot je za zurnal24.si povedal Slodnjak, je njegov pomen za avtomobilsko indrustrijo zelo velik, saj je ustvarjal ravno v času, ko ti izumitelji niso imeli "kaj v roke vzet'".
"On je patentiral štirivaljni boxer motor, ki ga je potem pozneje Porsche izpopolnil in ga vgradil v hrošča. On se je pri avtomobilih veliko ukvarjal z vbrizgom goriva," pravi sogovornik in dodaja, da je s svojimi izumi dosegel tudi, da se vozilo ni več tako treslo in da je voznik lažje upravljal z vozilom.
"Nam Slovencem veliko pomeni, da je bil rojak, ki mu je uspelo to, kar nikomur ni uspelo pred njim in za njim," ob tem pravi Slodnjak.
Do leta 1914 je tako Puh razvil 21 različnih avtomobilskih tipov, njegova tovarna v Avstriji pa je na vrhuncu proizvodnje leta 1912 izdelala 16 tisoč koles, 300 motociklov in 300 avtomobilov.
"Fenomenalen vizionar"
Slodnjak izpostavlja še, da je bil Puh tudi "fenomenalen vizionar predvsem v smislu reklame".
S tem, da so športniki na dirkah vozili njegova vozila, je namreč zelo dobro promoviral svoja vozila in tako začel njihovo serijsko proizvodnjo. Pozabil pa ni niti na oglaševanje prek oglasnih panojev. "Na teh področjih je bil izjemno spreten," dodaja sogovornik.
Kaj pa je to "Porche"? Niste ravno včeraj trosili neumnosti v članku o lektoriranju? :))))