Slovenija
91 ogledov

Slovenci najbolj zaupamo gasilcem

Gasilec Žurnal24 main
Tako za Evropejce kot Slovence je gasilec najbolj zaupanja vreden poklic, medtem ko je najmanj zaupanja v politike, kažejo rezultati ankete Trusted Brand 2013. Tokrat so potrošniki prvič izbirali tudi najbolj zaupanja vredne osebnosti.

Ljudje po vsej Evropi izgubljajo zaupanje v vladne politike in zelo jih skrbi za prihodnost, je danes v Ljubljani pojasnila glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija Lidija Petek.

Zaupanje v vladne politike je na najnižji ravni, odkar se je pred 13 leti začela vseevropska raziskava Readers's Digest, je na novinarski konferenci pojasnila Petkova.

Gasilcem najbolj zaupamo

Slovenija je po njenih besedah dežela, kjer 94 odstotkov anketirancev meni, da malo oz. sploh ne zaupa vladni politiki, da bo zajezila brezposelnost. Več je zaupanja v vladno politiko na področju zdravstva (30 odstotkov), izobraževanja (31 odstotkov) in skrbi za starejše (19 odstotkov).

Gasilci opravljajo najbolj zaupanja vreden poklic v vseh 12 državah, ki so sodelovale v anketi – povprečno jim zaupa 92 odstotkov Evropejcev, v Sloveniji se odstotek zviša na 95.

Gasilcem do petega mesta najbolj zaupanja vrednih poklicev v Sloveniji sledijo medicinske sestre, piloti, kmetovalci in zdravniki.

Najmanj zaupamo politikom

Najmanj zaupanja vredni so politiki, saj jim zaupa le sedem odstotkov Slovencev (evropsko povprečje je štiri odstotke), je dejala Petkova.

Po njenih besedah Slovenci bolj zaupamo novinarjem (49 odstotkov) kot prebivalci preostalih evropskih držav, ki so sodelovale v raziskavi (povprečje 30 odstotkov). Slovenci tudi bolj zaupamo nogometašem (33 odstotkov) kot odvetnikom (24 odstotkov) in sodnikom (20 odstotkov), je še pojasnila Petkova.

Med blagovnimi znamkami prvič tudi zaupanja vredne osebnosti

Med najbolj zaupanja vredne osebnosti so se uvrstili Matjaž Tanko (televizijski voditelj), Jurij Zrnec (igralec), Adi Smolar (glasbenik), Ivo Boscarol (poslovnež), Danilo Türk (politik) in Iztok Čop (športnik).

Slovenski naročniki revije Reader's Digest, pod okriljem katere poteka raziskava Trusted Brand, so izbrali 40 najbolj zaupanja vrednih blagovnih znamk, 20 globalnih in 20 lokalnih.

Katerim globalnim znamkam zaupamo?

Med globalnimi znamkami Slovenci najbolj zaupamo blagovnim znamkam Renault (avtomobili), Gorenje (gospodinjski aparati), HP (osebni računalnik), Nokia (mobilni telefon), Mobitel (ponudnik mobilne telefonije), Canon (kamera, fotoaparat), Sonček (turistična agencija), NLB (banka), Mastercard (plačila/kreditna kartica), Zavarovalnica Triglav (zavarovalnica), Siol (ponudnik internetnih storitev), Petrol (bencinski servis), Cedevita (vitaminski dodatki), Lekadol (protibolečinske tablete), Lekadol Plus C (tablete za lajšanje prehlada), Head & Shoulders (izdelki za nego las), Max Factor (ličila), Nivea (negovalna kozmetika za kožo), Ariel (pralni prašek) in Nestle (kosmiči za zajtrk).

Pa lokalnim?

Lokalno pa prednjačijo blagovne znamke Fructal (sokovi), Lego (igrače), Zala (ustekleničena voda), Laško (pivo), Barcaffe (kava), Ljubljanske mlekarne (mleko), Rama (margarina), Mercator (nakupovalni center), Dormeo (ležišča), Jupol (barve za dom), KD (investicijske družbe in vzajemni skladi), Telekom Slovenije (ponudnik telekomunikacijskih storitev), Pop TV (televizijska postaja), Val 202 (radijska postaja), Slovenske novice (dnevni časopis), Knorr (instant juha), Radenska (gazirana voda), 1001 Cvet (čaj), Orbit (žvečilni gumi) in AJM (proizvajalec oken in vrat), je navedla Petkova.

Komentarjev 1
  • Pepe007 21:24 07.marec 2013.

    Kako je Petrol globalna znamka, Lego pa lokalna? Sem prespal kako stoletje in se je vmes nekaj zgodilo?