Slovenija
177 ogledov

Slaba ponudba na vlakih, cene pa iste

vlak Nik Rovan
V uredništvu smo prejeli pismo bralca, ki opozarja na neurejene razmere na hitrih vlakih ICS (Inter City Slovenija) med Ljubljano in Mariborom. Na določenih vlakih namreč ni več gostinskih storitev, bralca pa med drugim zanima tudi, zakaj se zaposleni na Slovenskih železnicah prevažajo na teh istih vlakih v prvem razredu.

Gostinske storitve oziroma strežbo so ukinili na približno polovici vlakov ICS (Inter City Slovenija), piše bralec, in to na vlaku najvišjega cenovnega razreda, najemnik gostinskega dela na vlaku (Mimogrede, d. o. o.) pa naj bi sodelovanje s Slovenskimi železnicami prekinil 16. maja letos.

"Kar je seveda pri tem presenetljivo, je to, da so na Slovenskih železnicah to dejstvo mirno sprejeli in pustili, da se zniža raven kakovosti in storitev, ki so se jih zavezali ponujati potnikom. Zakaj je do tega prišlo?" se sprašuje bralec.

 

Gostinska ponudba le na najbolj zasedenih

Na Slovenskih železnicah so nam pojasnili, da je v veljavnem voznem redu, ki velja že od 12. decembra 2010, označeno, da na vlakih ICS gostinska storitev ni zagotovljena.

"Ponujamo jo le na šestih vlakih, ki so najbolj zasedeni in je na njih povpraševanje po gostinski ponudbi največje. Takšen način ponujanja gostinske ponudbe na vlakih ICS bo veljal do konca veljave trenutnega voznega reda, torej do 10. decembra 2011. Trenutno pa že poteka izbira pogodbenega partnerja za gostinske storitve po 10. decembru."

Zaposleni na železnicah se vozijo v prvem razredu

Bralcu se zdi sporno tudi dejstvo, da se zaposleni na Slovenskih železnicah na delo na teh istih vlakih visokega cenovnega razreda prevažajo v prvem razredu, ob tem, da imajo pavšalno letno vozovnico subvencionirano s strani delodajalca. "V že subvencionirano ceno vozovnice nikakor ne sodijo še napitki in prigrizki za zaposlene na Slovenskih železnicah, oziroma je potrebno te izdatke voditi kot reprezentanco ali jih plačati iz lastnega žepa, tako kot potniki v drugem razredu," trdi bralec.

Da prevoz zaposlenih na Slovenskih železnicah poteka v skladu z internimi predpisi, pa so pojasnili pristojni. Delavcem delodajalec zagotavlja prevoz na delo z najcenejšim prevoznim sredstvom – to je drugi razred potniških vlakov, razen vlakov ICS. "Zaposleni pa lahko sami doplačajo za vožnjo z vlaki ICS v drugem ali v prvem razredu. Seveda jim v tem primeru pripada tudi vsa enaka ponudba kot drugim potnikom," odgovarjajo na železnicah.

Problematičen sistem rezervacij

Zelo težaven, nepotreben, z izgubo denarja in časa, pa se zdi bralcu tudi sistem rezervacij. Ob tem opozorja na konkreten nesmisel: "V primeru, da si pred odhodom vlaka ob sicer veljavni karti za vlak nisi uspel zagotoviti še rezervacije za sedež, ti za to na vlaku v skladu z notranjimi navodili zaračunajo 3,5 evra, drugače pa so brezplačne. Sprva smo mislili, da gre za pomoto. Pa ni. Pri tem pa je pomembno še dejstvo, da ti kljub plačilu rezervacije ne morejo zagotoviti sedeža, saj nimajo pregleda nad tem, kateri sedeži so dejansko zasedeni, ne smeš pa stati," je ogorčen bralec. Dodatek, še opozarja, je treba plačati tudi, če nagibna tehnika ne deluje ali pa se morajo voziti z nadomestnimi garniturami.

 

Sistem je "globalen"

"Vlaki ICS so vlaki najvišje kakovosti in na njih velja sistem tako imenovanih globalnih cen, kjer je v ceno vozovnice že vključena rezervacija sedeža. Če potnik nima vozovnice za ICS, pa mora doplačati 3,4 evra. Informacijski sistem prodajnemu osebju na postajah sicer omogoča natančen pregled števila prostih sedežev na vlaku ICS," pravijo na železnicah.

Če namesto garniture vlaka ICS vozi nadomestna garnitura, je cena vozovnice znižana in potniki plačajo le ceno za vlak IC. Tako na primer cena za relacijo Ljubljana-Maribor namesto 15,23 evra znaša le 10,52 evra. Potniki, ki so že kupili vozovnice za vlak ICS po redni ceni, seveda razliko dobijo vrnjeno, še dodajajo.

"Vozovnice in rezervacije se lahko normalno stornirajo. Pred začetkom veljavnosti vozovnice oziroma rezervacije potnik denar dobi vrnjen neposredno na železniški postaji. Če želi neizrabljeno vozovnico/rezervacijo stornirati naknadno, pa jo pošlje kontroli prihodkov potniškega prometa."

Komentarjev 6
  • Stolp 10:32 01.julij 2011.

    Se pridružujem. To osveževanje je butasto. ŽURNAL????Poleg tega, če že omejujete dolžino komentarjev lahko naštimate v polje največje število znakov, ki jih lahko uporabnik vnese ali pa če je predolg komentar da ga zavrne takoj(in v polju seveda ...prikaži več ne zbriše) ne pa da ga enostavno odreže.

  • Boštjan Bele 06:04 01.julij 2011.

    no... drugic bom pisal, ker se mi ne da se enkrat pisat... zurnalovci!!! DAJTE USTAVIT OSVEZITEV MED PISANJEM KOMENTARJEV!!! Vas ne bomo davkoplacevalci vlekli ven, tako kot (po besedah g. Stolpa) SZ!!!

  • e213b2535978aaf6e413f72233bf2dc07a5a81a8 20:25 30.junij 2011.

    Kaj pa naj bi reševal sprevodnik v slučaju nezgode ali drugega dogodka,saj se podpisati ne zna tekoče s pisanimi črkami.Vse kar znajo je mešat drek po sindikatih!