Slovenija
49 ogledov

Še več jeze, nezadovoljstva in obupa

Pravilniku o čakalnih dobah bo po mnenju Majde Zorec Karlovšek težko zadostiti. Žurnal24 main
Vlada govori o nujnem varčevanju v zdravstvu. A zgolj govor o finančnih ukrepih po mnenju varuhinje pacientovih pravic ne prinaša nič dobrega: krha medčloveške odnose in zaupanje med pacienti in zdravniki.

Kako bo napovedana omejitev dela zdravnikov vplivala na oskrbo bolnikov, si v vodstvih zdravstvenih zavodov ne upa z gotovostjo nihče točno napovedati, se pa večinoma vsi strinjajo, da se bodo, če bo omejitev trajala dalj časa, čakalne dobe povečale. Te so boleča točka našega zdravstva že zdaj. "Dostopnost do zdravstvenih storitev, ki so pravica iz obveznega zdravstvenega zavarovanja, je šibka točka našega zdravstvenega sistema," je povedala varuhinja pacientovih pravic Majda Zorec Karlovšek. "Zmanjšanje dohodkov za dežurno delo nam napoveduje podaljšanje čakalnih dob in odložitev nenujnih zdravniških posegov."

Težko predstavljivo
Dolge čakalne dobe in načini naročanja na preglede po besedah varuhinje povzročajo precej jeze in nezadovoljstva pa tudi obupa, saj so po mnenju mnogih pacientov nekatere čakalne dobe nesprejemljivo dolge, odgovori zdravstvenih delavcev ob naročanju pa neprijazni in neprimerni. "Novi pravilnik o najdaljših dopustnih čakalnih dobah za posamezne zdravstvene storitve in o načinu vodenja čakalnih seznamov sicer to problematiko formalno urejuje," pravi Zorec Karlovškova. "Kako bodo napovedane omejitve dela preko delovnega časa vplivale na možnost izpolnjevanja določil tega pravilnika, si je ob napovedanih pogojih težko predstavljati."

Krhanje zaupanja
Varuhinja pacienotvih pravic verjame tolmačenju vlade, da so posegi ekonomsko upravičeni in da obstajajo možnosti boljšega gospodarjenja z denarjem iz zdravstvene blagajne, a hkrati opozarja, da povsem finančno, stabilizacijsko usmerjeni ukrepi nenavadno močno vplivajo na medčloveške odnose, na medsebojno zaupanje tako med samimi zdravniki kot tudi med zdravniki in pacienti.

Statistika pritožb
Največ pritožb pacientov je po besedah Zorec Karlovškove sicer povezanih z neizpolnjenimi pričakovanji glede pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja: ukinitve bolniškega dopusta, nenapotitve na zdraviliško zdravljenje, pa tudi ukinitve zdravljenja z dražjimi biološkimi zdravili ali nerazumljivega tolmačenja, kaj je nujna zdravniška preiskava in katere zdravstvene storitve se opravljajo v času zdravniške dežurne službe. Med prijavami kršitve pacientovih pravic je v ospredju domnevna kršitev pravice o primerni, kakovostni in varni zdravstveni oskrbi in pravica do spoštovanja pacientovega časa.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.