"Dober mesec in pol je, kar so se učenci vrnili v šolske klopi po precej dolgem obdobju šolanja na daljavo. Počasi vsi skupaj pridobivamo informacije o posledicah, ki so nastale ob dolgotrajnem delu na domu," je na današnji tiskovni konferenci povedal predsednik združenja ravnateljev Gregor Pečan. "Nivo znanja ni enak, kot je bil dosežen v podobno časovnem obdobju v preteklih letih, ko je pouk potekal na običajen način. Ni pa vse tako črno, da bi lahko govorili o izgubljenih generacijah, kot poudarjajo nekateri - to je velik nesmisel."
Učenci so bili veseli, da so se vrnili v šolske klopi
Pojasnil je, da bo treba vložiti dodatno delo in prilagoditi strategije pri doseganju standardov, ki so za posamezen oddelek določeni po učnih načrtih. "Ugotavljamo, da so učenci, velika večina, bili veseli, da so se vrnili v šolske klopi," je povedal Pečan. "Da so vzpostavili stike s prijatelji - eden od problemov šolanja na daljavo je bil, da ni bilo spodbude s strani sošolcev in prijateljev. Nekateri imajo nekaj težav, ki kažejo na to, da doma niso delali, tako kot je treba. Nekateri so veliko časa preživeli za računalniki ob računalniških igricah - to se sedaj kaže pri njihovih zmožnostih vključevanja v skupino in sedenja - socializacijskih momentih, ki so potrebni za vključevanje v pouk."
Zaradi naštetega bo po besedah Pečana treba še v tem šolskem letu ter v naslednjih letih načrtovati, kako se bo ta škoda "posanirala" in generacije spravilo na nivo, ki bo potreben, da bomo lahko govorili o družbi znanja in posameznikov, ki visoko kompetentno obvladajo svoje naloge.
Tedenska testiranja po besedah Pečana potekajo brez posebnosti. "Občasno pride kakšna serija testov, ki povzroči nekaj zmede, ker je treba rezultate podkrepiti s PCR testi," je navedel Pečan. "To poteka brez posebnosti, kakor tudi cepljenje - prav je, da so se dvomi, ko so se pojavili razložili. Noben posameznik, ki ima dvome in zadržke do cepljenja s katerim koli cepivom zaradi tega ne bi smel biti šikaniran ali drugače obravnavan kot preostali državljani, ki so bili cepljeni.
"Dosežkom medicinske znanosti tudi jaz zaupam, zdrava mera dvoma je dobrodošla, nerazumno iskanje temačnih teorij zarot pa je škodljivo tako za posameznika kot za družbo. Apeliram, da ločimo med pravimi in lažnimi novicami in brez potrebe ne vzbujamo nekih dvomov. Vsem staršem, ki z razumevanjem pošiljajo otroke v šole, kjer zagotavljam, da z vso odgovornostjo skrbimo za največji nivo varnosti in zdravega okolja, se zahvaljujem. Prosim pa tiste starše, ki imajo svoje zadržke, da jih pošiljajo na prave naslove - ne šolam in ravnateljem, ki so odloke dolžni izvajati. To nam povečuje delo, ki bi ga raje namenili rednemu delovanju in čim prejšnji vzpostavitvi normalnih odnosov v šoli ter odpravi pomanjkljivosti in primanjkljajev, ki so nastali med delom na daljavo."
Gregor Pečan
Zadnjih podatkov o okužbah na šolah nima, a kot pravi, pouk poteka normalno, tudi na račun tega, da si lahko pomagajo z dodatnimi zaposlitvami. "Za nujne primere lahko zaposlimo tudi študente pedagoških smeri, ki jih običajno uporabimo za delo v podaljšanem bivanju ali jutranjem varstvu," je razložil Pečan. "Razredne učitelje razporedimo na oddelke - te vodijo usposobljene in visoko kompetentne osebe. Težave pri delu na daljavo nastajajo predvsem na predmetni stopnji, ker so učitelji zaposleni že z delom na šoli."
Pečan sicer nasprotuje izvedbi Nacionalnega preverjanja znanja v obstoječi obliki, prav tako se mu nepravična zdi tudi izvedba tekmovanj, ki potekajo v pospešenem tempu, tudi po dve ali tri na teden. "Ravnatelji smo že postavljali vprašanja o smiselnosti NPZ, glede na dejstvo, da je bilo v preteklem šolskem letu odpovedano, pa smo se samo dva meseca šolali na daljavo," je dejal Pečan. "Večina ravnateljev in pedagoških delavcev nas smatra, da bi v tem trenutku v šolah potrebovali predvsem mir in podporo za saniranje posledic."
Glede NPZ sicer že desetletje opozarjajo, da bi nujno bila potrebna reforma, saj ni potrebne resnosti, ker "to ne šteje nikamor". "NPZ bi bilo potrebno dati vsebino," meni Pečan. "Samo na kvaliteten način pridobljenih rezultatih je smiselno bazirati razvojne ukrepe, če so rezultati vprašljive kakovosti, je to neustrezno. Na vsaki šoli brez težav ugotovimo, kje so učenci po mesecih šolanja na daljavo in na tej podlagi sprejmemo ustrezne ukrepe."
Neustrezno in nepravično se mu zdi tudi, da potekajo tekmovanja, glede na veliko število oddelkov, ki so v karantenah. "Precej je učencev, ki jim je onemogočeno udeležiti se tekmovanj, ta tekmovanja omogočajo pridobitev štipendij, tudi Zojsove," poudarja Pečan. "Ravnateljem ni jasno, zakaj učence spravljati v stres in neenakopraven položaj. Tekmovalne naloge niso prilagojene izvedbi na daljavo, težko bo zagotoviti enake možnosti učencem."
Ponovil je tudi, da se mu sedanje presejanje vpisa učencev na srednjo šolo ne zdi ustrezno in podpira izvedbo sprejemnih izpitov. "Pridobivanje točk v tretjem triletju je povzročilo premik Gausove krivulje v desno," opozarja Pečan. "Način vpisa bi bilo treba spremeniti v smer sprejemnih izpitov, da bi končno spet vrednota postala znanje - sedaj je namreč ocena. To pa je za nas kot družbo zelo slabo."