Slovenija
216 ogledov

Računsko sodišče državi: Trošarine za goriva namenite za zakrpanje lukenj

Luknje na cesti Profimedias
Računsko sodišče ugotavlja, da so vsi ministri, ki so vodili prometni resor med letom 2006 in 2015, projekt posodobitve cestne povezave Ljubljana–Kočevje–Petrina vodili strokovno neusklajeno. Ob tem pa državi s prstom kažejo, kje naj išče denar za popravilo dotrajanih cest.

O modernizaciji povezave sicer razpravljamo že več kot desetletje, a kot ugotavlja računsko sodišče je bila državna cesta na relaciji Ljubljana–Kočevje–Petrina nazadnje modernizirana med letoma 1960 in 1970.

"Glede na stanje vozišča, ki se po meritvah iz leta v leto močno slabša, celo hitreje kot stanje vseh državnih cest, bi bila potrebna celovita modernizacija. V obdobju od leta 2006 je direkcija na državni cesti G2-106 izvedla nekaj projektov, vendar še ni v celoti modernizirana," še ugotavljajo na računskem sodišču, ki ga vodi Tomaž Vesel. Ob tem pa navajajo še, da tudi železniška proga zgrajena leta 1893 zaradi pomanjkanja financ ni v kaj boljšem stanju.

Država v desetletju ni pripravila programa za državne ceste, prav tako pa ministrstvo direkciji ni dajalo usmeritev, ki bi predstavljale podlago za letno načrtovanje izvajanja posameznih projektov na državnih cestah. "Direkcija tudi sama ni vzpostavila vnaprej določenega in stalnega sistema, po katerem bi uvrščala projekte v načrt razvojnih programov in jih izvajala."

Trošarine za goriva naj se namenijo za vzdrževanje cest

Računsko sodišče pa zaradi "značilnega zmanjševanja" sredstev za popravilo cest držav tako priporoča naj preuči možnost, da se del trošarin za pogonska goriva nameni za razvoj in vzdrževanje državnih cest. Prav tako pa sodišče državi priporoča, naj sredstva letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu, ki jo uporabniki plačujejo ob registraciji vozil, v celoti namenijo razvoju in vzdrževanju državnih cest.

V letu 2013 je bilo po navedbah sodiča iz tega vira za financiranje razvoja in vzdrževanja državnih cest namenjeno le 56,9 odstotka zbranih namenskih sredstev, ostala tako zbrana sredstva pa so bila namenjena financiranju investicij in vzdrževanja železniške infrastrukture.

Komentarjev 5
  • westal 05:58 16.julij 2015.

    Naš denar, ki ga pri registraciji plačujemo za uporabo cest naj gre za popravilo cest ne pa da ga država porabi za zgubaške železnice. Če hoče država imeti železnice naj se železnice same finansirajo ali pa naj tire in ostalo ...prikaži več železniško ropotijo prodajo na odpad,

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 17:00 15.julij 2015.

    No če smo pošteni se je tud avtoceste na polno gradil in temu namenjal bajne vsote medtem ko se ni nič naredil na železniški infrastrukturi od osamosvojitve.

  • DasAuto 14:29 15.julij 2015.

    Dam še en predlog vladi - tovorni promet na železnice in iz tistega fonda sanirat železniško infrastrukturo. Bojo ceste razbremenjene in s tem bo potrebno manj vlaganja v sanacije, s časom se lahko nadejajo, da bo denar dejansko ostal in ...prikaži več se ga bo lahko potrošilo za še dodaten razvoj železniškega prometa.