Statistika. "Pri krajah izdelkov večje vrednosti storilce vedno prijavimo policiji. Pri poskusih kraj naredimo zapisnik in osebe ob naslednjih obiskih trgovin bolj opazujemo, čeprav se selijo iz trgovine v trgovino. Osebe, ki poskušajo kaj izmakniti, to ponavadi tajijo ter se pritožujejo nad nekorektnim ravnanjem osebja in varnostnikov," povedo v Mercatorju. Po podatkih koprske policijske uprave so lani obravnavali 2.171 tatvin, leto prej pa jih je bilo za 4,6 odstotka manj. Delež preiskanih kaznivih dejanj je le 21-odstoten.
Na policah nekaterih trgovin je v zadnjem času mogoče najti prazno embalažo nekaterih krem, zobnih krem in šamponov, izdelke pa lahko kupci dobijo le pri blagajni. "Tako smo se odločili zaradi kraj; v manjših trgovinah, tam, kjer ni varnostnikov ali kamer, si pač pomagamo tako," nam je povedala prodajalka v eni od Mercatorjevih trgovin. Tudi v izolskem Sparu imajo britvice pod ključem, prav tako dražje negovalne kreme, še do nedavnega pa so na policah imeli le njihovo prazno embalažo ... V Hoferju in Lidlu teh varnostnih ukrepov nismo zasledili.
Prodajalke se tudi ustrašijo
"Ukradeno blago – kozmetiko, barve za lase, britvice in parfume – prodajajo na ulici. Kar sprehodite se nekajkrat po Čevljarski ulici, pa vam bo kmalu kdo kaj ponudil," je povedal Boris Rutar, uslužbenec ene od varnostnih služb v Kopru.
Po njegovih izkušnjah pogosto kradejo narkomani, ki se jih prodajalke v trgovinah bojijo in se jih ne upajo pregledati, tudi če opazijo, da so kaj izmaknili. "Ponavadi jim namreč grozijo, da jih bodo po službi počakali in pretepli, ali pa govorijo, da vedo, kje so doma, in da bodo poškodovali koga iz njihove družine. Sam sem včasih prav presenečen nad predrznostjo; zgodilo se je, da je ukradene kose pršuta iz trgovine v Olmu tatič prodajal kar pred njenim vhodom," je dodal sogovornik.
MercatorO tem, kdo najpogosteje poskuša kaj ukrasti, nimamo statističnih podatkov; po opažanjih pa najpogosteje kaj izmaknejo najstniki.
Konkretnih podatkov ni
"Konkretnih podatkov o vrednosti ukradenega ne moremo posredovati, prav tako nimamo statistike o storilcih; je pa sicer v prodajalnah marketprograma, predvsem gre za drobne izdelke v manjših trgovinah. V večjih trgovinah pa so kraje oziroma poskusi kraje izdelkov večjih vrednosti. Za tatiče so privlačne sladkarije, kozmetika, alkoholne pijače in tudi delikatese, denimo pršut," so izkušnje povzeli v Mercatorju. Z gospodarsko krizo je poskusov kraj več, še ugotavljajo pri največjem slovenskem trgovcu.