Družba za avtoceste bo na primorski avtocesti na odseku med Uncem in Postojno rekonstruirala 6,3 kilometrov vozišča v obeh smereh, torej skupno nekaj manj kot 13 kilometrov avtoceste.
Obnova viadukta
"Pomemben del obnovitvenih del predstavlja rehabilitacija 45 let starega viadukta Ravbarkomanda s pripadajočim voziščem," pojasnjujejo pri Darsu. "Delavci so začeli s pripravljalnimi deli, konec tega tedna je predvidena vzpostavitev začasne prometne ureditve za prvo fazo del."
Z začetkom gradbenih del bo promet urejen po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje. "Dela so razdeljena na dve gradbeni sezoni, letošnja bo potekala od junija do novembra, prihodnje leto pa bo za poldrugi mesec krajša," razlagajo pri Darsu.
Dve fazi, letos in prihodnje leto
Prvi del, v gradbeni sezoni 2017, zaobjema rekonstrukcijo ceste in objektov v razdalji 6,3 kilometra v smeri Ljubljane ter rekonstrukcijo 5,5 kilometra vozišča v smeri proti Postojni, vključno z rehabilitacijo polovice viadukta Ravbarkomanda. "Za izvedbo teh del je skladno s sklenjeno pogodbo predviden rok 165 dni od uvedbe izvajalca v delo," pravijo pri Darsu.
Drugi del, predviden v gradbeni sezoni 2018, zaobjemarehabilitacijo druge polovice viadukta v smeri proti Ljubljani, za katero je bil v fazi razpisa predviden minimalni rok izvedbe 123 dni od uvedbe izvajalca v delo.
"Posamezni del rekonstrukcije mora biti zaključen v eni gradbeni sezoni in ne sme biti prekinjen zaradi zimskih razmer," poudarjajo pri družbi za avtoceste.
Prometna ureditev med obnovo
V prvih 80 dneh obnove bo promet urejen v širih različnih fazah. "Odsek je zelo obremenjen v prometnih konicah turistične sezone, zato smo njegovo obnovo, kot navedeno, organizirali tako, da bo promet urejen po dveh zoženih pasovih in ob omejeni hitrosti vožnje tako v smeri Kopra kot tudi Ljubljane," pravijo pri Darsu. "Ob menjavi posameznih faz, ki terjajo prestavitev delovnih zapor, je pričakovati zgostitve prometa in zastoje."
Tudi sicer so zaradi visokega poletnega povprečja na tem odseku, kar pomeni približno 90 tisoč vozil v posameznih dneh možni zastoji.
Z zaključkom navedenih del se bo zaključila prva gradbena sezona, ki skupaj znaša 165 dni. Druga gradbena sezona v letu 2018 bo predvidoma trajala 123 dni.
V okviru obnove voziščne konstrukcije in preplastitve bodo med drugim razširjeni odstavni pasovi na 3,5 metra oziroma meter več kot doslej, kar bo uporabnikom avtoceste povečalo raven prometne varnosti.
Obnovitvena dela bodo skupaj znašala 23 milijonov evrov brez DDV. Dars je pogodbo sklenil s Kolektorjem CPG Nova Gorica in CPK Koper. Skupni rok izvedbe del v obeh gradbenih sezona, 2017 in 2018, je 288 dni od uvedbe izvajalca v delo.
Prva štiripasovnica v Jugoslaviji
Avtocesta med Vrhniko in Postojno je bila prva sodobna štiripasovna avtocesta v Sloveniji in tudi v takratni Jugoslaviji. Njena gradnja se je začela s simbolično sprožitvijo prve mine na trasi avtoceste 22. maja 1970, promet je po njej stekel 29. decembra 1972.
Gradbeno najtežji je bil ravno odsek med Uncem in Postojno, na katerem leži tudi viadukt Ravbarkomanda v dolžini 591,4 m (desni, v smeri Kopra) in 545,6 m (levi, v smeri Ljubljane).
Če bi se kdaj zapeljal še kam drugam bi vedel da je drugod enako. Če greš proti Salzburgu Avstrijci že 20 let nonstop nekaj delajo na tej trasi. meni je logično da se sproti obnavlja, vam očitno ne.
Temu se reče plačevanje cene za tisto kar je Zidar pokradel pri gradnji
za Primorko bo počasi manj dela če boste pisali o tem da na njen NE potekajo vzdrževalna dela.