"Imamo pisarno z najlepšim razgledom"
"Prometno letenje čez čas postane rutina, tako kot vsaka stvar. A kljub temu je to tak poklic, ki ga ne bi menjal za nič drugega. Ljudje pravijo, da imamo pisarno z najlepšim razgledom, in to je res. Pozimi med tednom, ko je zjutraj v Ljubljani megla, se usedeš v kabino in poletiš. Sonce sije, občutki so res enkratni. Najraje imam nočno letenje, ko se človek počuti kot v pravljici – fenomenalno." To so besede, s katerimi nam je občutke s svojega delovnega mesta opisal kopilot in vodja Letalske šole Adria Airways Primož Jovanovič.
Navdušenci, ki so hitro našli rešitev
Jovanovič je eden mnogih, ki so prve letalske izkušnje dobili v Letalski šoli Adria Airways. Zgodovina te šole sega v leto 1980. Razvoj in delovanje nista bila lahka – največjo krizo z ekonomskega vidika so prestajali ob osamosvojitvi Slovenije, a jim jo je uspelo premagati, se ponosno spominja soustanovitelj omenjene šole na ljubljanski fakulteti za strojništvo Dominik Gregl in dodaja: "Takrat je v Jugoslaviji začel veljati nov zakon o letalstvu, ki je zahteval visoko izobrazbo za poklicne pilote in seveda se je takoj našel cel kup ljudi, ki tega niso imeli. Nastala je manjša panika. Začeli smo iskati rešitev. Z navdušenjem smo hitro organizirali in našli strokovnjake. Vsi so bili pripravljeni sodelovati. Edina realna možnost je bila ustanovitev nove smeri na fakulteti za strojništvo."
eden najstarejših aktivnih inštruktorjev Bojan Kadunc,
soustanovitelj Letalske šole Dominik Gregl, dolgoletna uslužbenka Darja Justin,
nekdanji vodja Letečih zvezd Andrej Pirc.
Prvi kandidati so se v šolo vpisali že leta 1979, prvi diplomant pa je izobraževanje zaključil leta 1982. Na vprašanje, ali je z dosedanjim razvojem zadovoljen, Gregl odgovarja: "Včasih slišim kakšne čudne stvari, a v glavnem sem zelo vesel, da še obstaja."
Za preživetje potreben večji center
Ob spominih na minula leta se poraja tudi vprašanje, kje so rezerve za prihodnost. Jovanovič nam je dejal, da je "vizija v širjenju letalske šole, tako da postanemo velik zaključen center za šolanje posadk po vsej Evropi oziroma vsem svetu. Možnost preživetja in širjenja šole je samo v tem, da se odpremo za tuji trg in začnemo šolati kandidate iz tujine. Moramo se zavedati, da je to, kar mi zdaj počnemo, šolanje pilotov iz Slovenije. Edini način je, da dobimo letalsko akademijo, ki bo postala regionalni center."