Slovenija
31 ogledov

Prepolovila število nesreč

"Podatki kažejo, da je na krožiščih število nesreč v primerjavi s križišči razpo Žurnal24 main
Prometna varnost. Krožišča jo povečujejo, na Obali jih je največ v Kopru.

 

– Pred vključevanjem se prepričajte, ali lahko to varno storite. SBC vožnje po krožišču
– Vozila, ki so že na krožišču, imajo prednost pred vami.
– Na uvozu ni treba vključevati smernikov.
– Če zapuščate krožišče na najbližjem izvozu, ostanite na zunanjem prometnem pasu.
– Zapuščanje krožišča pravočasno nakažemo z desnim smernikom.
– Preden zapustimo krožišče, se razvrstimo na zunanji prometni pas. To pravočasno nakažemo s smernikom.
– Tudi zapuščanje krožišča pravočasno nakažite z desnim smernikom.
– Če krožišča ne zapuščate na najbližjem izvozu, se razvrstite na notranji prometni pas.
- Spremembo prometnega pasu nakažemo s smernikom.

Uradni podatki kažejo, da je na krožiščih za polovico manj nesreč kot v križiščih, prav tako je v nesrečah, na katerih se zgodijo, kar 70 odstotkov manj poškodovanih. “Če boste na avtocesti prevozili izvoz, obvezno vozite še kakšen kilometer do naslednjega izvoza. Ne vozite vzvratno in se ne obračajte – tako boste zagotovili, da boste vozili še jutri,” je eden od nasvetov Riste Šmitrana, inštruktorja s tridesetletnimi izkušnjami, ki jih je posredoval na četrtkovi okrogli mizi. V sklopu preventivnih akcij so jo pripravili v Policijski postaji Piran. Predavanje je bilo namenjeno predvsem starejšim voznikom, a tudi drugim, ki jim prometne novosti povzročajo težave.

Še zlasti veliko pozornost so namenili vožnji skozi krožna križišča in predore. Na prvih, ki na primer postajajo že skoraj prepoznavni znak Kopra, se vozniki še vedno ne znajdejo prav dobro, v predorih pa je lahko vsaka napaka katastrofalna.

Največji napaki v krožiščih
Krožna križišča so varnejša, ker se v njih zgodi manj nesreč, predvsem se dogajajo tiste z manjšo materialno škodo. Nepravilno razvrščanje in menjava pasov ob nepravem času pa sta največji napaki, ki jih delamo. Turbo krožišča (v Kopru ravno gradijo novo, op. p.) so zato lažje obvladljiva, voznik pa mora pri njih upoštevati signalizacijo pred njimi,” je povedal Šmitran, razlagal pravila in poudaril: “Če ne morete pravočasno varno zamenjati pasu pred izhodom, naredite še en krog in se pravilno razvrstite.”

Vodja varnostnega okoliša Matej Družina pa je napovedal nove podobne preventivne akcije, na katerih bodo opozorili na kraje koles in koles z motorjev, varnost premoženja na plaži, varno plavanje in podobno.

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.