Švedska raziskava na vzorcu tisoč anketirancev, starih med 18 in 73 leti, je pokazala, da ima Facebook tudi svojo temno stran. Je dejavnost, ki prehaja v navado – kakih 85 odstotkov uporabnikov Facebooka pravi, da stran uporabljajo vsak dan. Polovica se jih prijavi na Facebook takoj, ko odprejo svoje spletne brskalnike, polovico je strah, da niso dovolj obveščeni, če niso stalno prijavljeni, in 25 odstotkov jih pravi, da se ne počutijo dobro, če se ne morejo redno prijaviti.
- Povprečni uporabnik preživi 75 minut dnevno na Facebooku (ženske 81 minut, moški 64 minut).
- Povprečni uporabnik se na Facebook prijavi 6,1-krat na dan.
- 70 % uporabnikov se prijavi vsakič, ko prižgejo računalnik ali brskalnik.
- 26 % se jih ne počuti dobro, če se ne prijavijo redno.
Skupina raziskovalcev z univerze v Göteborgu je ugotovila, da se mnogi uporabniki na Facebook prijavijo takoj, ko prižgejo svoj računalnik – in to vedenje se lahko razvije v zasvojenost. "Lahko postane podzavestna navada. Večina vprašanih se prijavi takoj," pojasnjuje Leif Denti, doktorski študent psihologije na univerzi v Göteborgu. Najbolj so k temu nagnjene osebe z nizkimi dohodki in slabšo izobrazbo, med spoloma pa so na splošno aktivnejše ženske.
"Večina komunikacije je pozitivna"
Raziskovalci ugotavljajo tudi, da se izmenjava podatkov in komunikacija osredotočata predvsem na pozitivno. "Facebook je socialno orodje, ki se očitno uporablja za upravljanje odnosov s prijatelji in družino. Vendar uporabniki ne bodo napisali česarkoli – večina vsebin ima opraviti z velikimi in pozitivnimi dogodki in počutjem. Le 38 odstotkov je napisanega o negativnih," še pravi Leif Denti.