Železnica. Večja varnost na prehodih v Občini Pesnica šele 2013. Do takrat bo prečkanje igra s smrtjo.
Pesnica. “Vsako jutro se peljemo čez progo in pri tem igramo rusko ruleto z življenjem. Ko je megla, ne vidiš niti metra ne levo ne desno. Ob cesti raste ogromno vejevja in grmovja, vidljivost je zelo slaba,” opisuje krajanka Pesnice (ime in priimek hranimo v uredništvu), ki vsak dan prečka železniške tire na prehodu Ranca v Pesnici pri Mariboru.
Cesta šele čez dve leti
Na omenjenem železniškem prehodu, ki ni zavarovan z zapornicami, temveč z Andrejevim križem in stop znakom, sta se v preteklem mesecu in pol zgodili dve prometni nesreči, zadnja pretekli konec tedna.
74 vlakov na dan po besedah Vilka Fartelyja pelje skozi Pesnico čez tri nivojske prehode.
Drevje ovira preglednost
K večji preglednosti pri prečkanju železniškega prehoda bi pripomogla tudi odstranitev drevja in rastlinja ob železnici. Preglednost so, kot pove Vilko Fartely, vodja oddelka za gospodarske dejavnosti v Občini Pesnica, dolžne zagotoviti SŽ. “Za ureditev okolice prehoda je po zakonu odgovoren upravljalec ceste. Pri vseh treh prehodih v Pesnici pa raste drevje ob Cirkniškem potoku, ki ga upravlja Agencija RS za okolje (Arso). Tako Občina Pesnica kot SŽ so Arso že opozarjale, da je treba rastje odstraniti, nazadnje prejšnji teden,” pa sporočajo s SŽ. “Niti ene vloge za odstranitev drevja nismo prejeli, ne s strani občine ne s strani SŽ,” je jasna Mateja Klaneček iz mariborske enote Arsa: “Če bi vlogo prejeli, bi jo odobrili.”
Prehod bo brez stop znaka
Elaborat z novim pravilnikom. Ker pa bo še okrog dve leti prehod tak, kot je zdaj, so na občini za zagotovitev varnosti njenih občanov pri prečkanju prehoda naročili izdelavo elaborata za uskladitev obstoječe prometne signalizacije z novim pravilnikom o prometni signalizaciji. “Po pravilniku, ki je začel veljati letos, je lahko ob prehodu postavljen samo Andrejev križ, ne pa tudi stop znak. Andrejev križ pa ne sme biti več rumene, pač pa rdeče barve. Kaj drugega kot urediti prometno signalizacijo občina ne more narediti,” pravi Fartely, ki se zaveda, da samo zato prehod ne bo varnejši. “Potrebne bi bile zapornice ali polzapornice. Očitno pa naš župan ni dovolj politično močen,” meni.